gevonden!! - Reisverslag uit Heuberg, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu gevonden!! - Reisverslag uit Heuberg, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

gevonden!!

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

20 Juli 2020 | Oostenrijk, Heuberg

Waar we zaterdagavond weer eindigden in de regen, werden we zondagochten vroeg wakker met de zon!! maar we hadden al 2/3 van onze spullen ingepakt, en beslist was beslist dus hop de rest van de spullen in de caravan, pootjes indraaien en achter de auto haken!! We waren voor 9 uur on route ! genoten nog van een ontbijtje op t terras van een bakkerij in de zon en zette koers richting Salzburgerland, want na een avondje de weersberichten bestudeerd te hebben was daar de zonkans t grootst! we hadden een leuke route uitgestippeld naar Heuberg, waar we n plekje hadden besproken op n bio-boerderij.

we begonnen met een stukje snelweg, en daana de rest lekker binnendoor , het is hier zo mooi om te rijden! We waren lekker op tijd in Mallnitz waar we een stuk door de bergen gingen met de Trein! Jawel de autotrein! na t betalen van 27 euro (dat dan weer wel) mocht Reinier onze combinatie op de trein rijden en wij mochten plaatsnemen in een coupe.. de reis duurde 13 minuten en daarvan gingen we 11 minuten door een tunnel! maar wel bijzonder om een keer mee te maken!!

lekker op tijd kwamen we aan op de camping! een echt boeren bedrijf met koeien schapen een pony eeen heel groot konijn , kippen en natuurlijk katten met kittens!!

geweldig!! we kregen een leuke plek aan gewezen en we childen de hele middag in de (jawel!!) zon! Heerlijk! Na vele potjes rummikub als laatste van de camping ons bed opgezocht!

Vanochten om 7 uur had ik t geluk dat ik moest plassen als n gek! meteen zag ik dat t strak blauw was en de zon net boven de berg was. Ik besloot niet meer terug te gaan naar bed, maar te pakken wat ik pakken kon! Blijkbaar iets te enthousiast ben ik in de caravan op zoek gegaan naar n tijdschrift om in de zon ff lekker te bladeren, want Reinier stond na 10 minuten ook achter me! Zo kwam het dat we om 7.45 aan t ontbijt zaten en 9 uur aan de tolpoort van de Gross Glockner stonden!! haha optimaal genieten van deze fantastische dag! we hebben de hele dag gedaan over de panorama route door de hohe Tauern!! een heel mooi natuurgebied met de hoogste berg van Oostenrijk als centraal middelpunt!! We zijn allebei als kind hier eens geweest, maar herkende weinig! Alleen het punt waar de bergmarmotten zitten en je vanaf een soort balkon naar ze kan kijken kon ik mij herinneren van een oude foto!Helemaal boven bij de Gross Glockner was t een groot circus! Druk met motoren en fietsers en voor de auto's een echte parkeergarage! Gelukkig hadden wij wat lager al geparkeerd en deden we het laatste stuk te voet! De Grootste gletsjer van Oost Europa was al enorm geslonken, jeetje daar was niet veel meer van! Dat dit ooit helemaal vol ijs heeft gezeten, dat is niet te geloven. Tot 2010 kwam je met het kabelliftje tot aan de gletsjer, nu moet je toch echt enkele kilometers lopen door het gletsjerdal om het ijs te bereiken! we hebben dat niet gedaan, kozen voor een wandelpad bovenlangs, maar het was zo druk met wandelaaars, jong en oud dat we t na n half uurtje voor gezien hielden!

Terug naar de auto en op naar Heiligenblut! Een plaatsje aan de andere kant waar ik herinneringen heb! We waren hier met t gezin, toen nog met 's pap ( dus voor 1980) op vakantie en ik wilde er even kijken! En inderdaad het prachtige kerkje herkende ik van ver en zelfs het hotel waarr we logeerden was er nog!

Lekker rondje gewandeld, het is maar heel klein en toen via dezelfde weg, over de panoramaroute weer terug!! nu zonder zovaak uit te stappen!! Want op de camping was nog zon tot half 8 en t was bijna 6 uur!!Lekker even borreluurtje en daarna natuurlijk de bbq aan!! T was een topdag, nu hopen op meer van deze!!