De hochalmstrasse - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu De hochalmstrasse - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

De hochalmstrasse

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

16 Juli 2020 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Vandaag hebben we de beentjes weer wat rust gegeven, er moet wat afwisseling zijn. Vandaag kozen we voor een auto route, de hochalmstrasse, werderom een met extra tol maar die zat nu lekker in onze Karinthiecard! Omdat de route iets verder weg ligt van de camping reden we na t ontbijt en de afwas via de snelweg een stuk in de richting van de panorama weg.

Toen we de snelweg afreden werd t eigenlijk meteen al heel mooi!! Oude dorpjes en boerderijtjes in een mooi stukje Oostenrijk. De Hochalmstrasse gaat door een beschermd natuurgebied. uiteraard stapten we om de paar kilometer weer uit! de ene keer bij een restaurant met een 3d bioscoop zonder 3d brillen vanwege corona, maar je kreeg toch een aardig idee van wat er in de natuur allemaal afspeelt, en dat is veel meer dan wij kunnen zien!!

Ook parkeerde Reinier vrij plotseling de auto in de berm, omdat ik beweerde mormeldieren te zien! En die hoopten we een keer in t wild te spotten... dus hoppa uit de auto, gewapend met verrekijker en camera...ff speuren door t rots en gras landschap.. en DAARRRR...achter die rots, zie je een pluk gras en daar rechtsachter beweeg wat... KIJK DAN! En ja ff scherpstellen die verrekijker en duidelijk zichtbaar een moeder mormeldier, lekker dik , met 2 jonkies!! wauwie!! geweldig!! We konden ze vanaf de wegkant rustig bekijken en met de camera ook nog op de foto krijgen! de passerende auto's moeten wel gedacht hebben dat we gek waren....

Enthousiast de auto weer in, t was daarboven op die berg maar 11 graden, speurden ik verder of ik er nog meer zag, in t totaal zagen we er nog 3 , maar regelmatig zag ik mormeldieren in graspollen en rotsen en bleek t bij beter kijken niet te leven!!

Verder aten we nog Tiroler nodelsuppe in een berghut, een hele speciale berghut, wat onder de hut ontspringt een riviertje en is hier in de kelder een boerenbadhuis, dat al 200 jaarop dezelfde manier gasten laat badderen. Je kan plaats nemen in 1 van de 14 uitgeholde troggen, het water uit de bron wordt opgewarmd naar 40 graden met stukken loeiheet steen die uit een open vuur in het water worden gegooid en via houten gootjes loopt het verwarmde water in jou bad/trog. schijnt heel heilzaam te zijn.. het was niet in bedrijf vandaag maar je kan er wel een kuur boeken! we voelden er niet veel voor moet ik zeggen...

al met al weer een hele leuke dag, lekker rustig aan en niet te vermoeiend!

De plannen voor morgen zijn er ook al weer, er is hier nog zoveel te zien!! De groetjes!!