'T zonnige Karintie - Reisverslag uit Keutschach am See, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu 'T zonnige Karintie - Reisverslag uit Keutschach am See, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

'T zonnige Karintie

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

15 Juli 2020 | Oostenrijk, Keutschach am See

gisteren zijn we op t gemakkie verhuisd, we zijn inmiddels zo lekker op elkaar afgestemd dat we met 45 minuten alles hebben opgeruimd en ingepakt!! echt super soepel!

Op ons gemak zijn we 230 km naar het oosten opgeschoven en daar hebben we n hele tijd over gedaan via de rode en gele weggetjes op de kaart, mooie routes, een ontbijtje bij de bakker.. zo lekker en veel dat we de hele dag niet veel meer nodig hadden!

rond n uur of 4 reden we de nieuwe camping op en werden we verwelkomt door 3 gezellige geiten! We hebben n lekker plekje uitgezocht aan de rand van de camping en kijken eer lekker vrij weg..niet heel spectaculair deze keer, maar de hoogste bergen hebben we ook even achter ons gelaten. We hebben vooral even gegoogelld op de warmste temperaturen,dus verbijven we de komende dagen, of misschien zelf week in Reauz, een klein gehucht dichtbij de Worthersee. Gisteren genoten we de rest van de middag en avond van de zon en de eerste bbq van de vakantie! Heerlijk!!

we besloten ook om de volgende ochtend( vandaag dus) naar de VVV van Velde te gaan om een karinthie kaart aan te schaffen! Een pasje van 48 euro pp waarmee je in bijna alle betaalde bezienswaardigheden van Karinthie mag gedurende een week. Dat voelt fijn, want we betalen ons suf aan entreegelden en extra tol voor mooi dingen! Met het pasje op zak liepen we nog even door Velden,het meest toeristische plaatsje aan de Worthersee! Wederom ist niet zo ons ding, die stadjes met winkeltjes, hotels en terrasjes. Behalve het borstbeeld van Roy Black ( wie kent m niet) was er niet veel te zien.

snel terug naar de auto en we reden de ronde om het meer verder... we hadden gelezen over het verlaten schlosshotel am Worthersee en we kwamen bij toeval hierlangs. en prachtig pand , tuurlijk omheind met hekken! We konden makkelijk op het terrein komen dus gingen we uiteraard een kijkje nemen... we kwamen zelfs vrij gemakkelijk binnen ! maar helaas staat het pand al te lang te verwaarlozen en was t van binnen vooral ingestort! jammer!! en vooral zonde.. niemand onderneemt iets om het pand te redden, nog even en t stort in!

Maar goed de Worthersee is verder niet spectaculaor te noemen, we vervolgen onze weg naar de tsjeppaschlucht, een natuurbelevenis die met onze nieuwe kaart vrij toegankelijk is...

Dit is meer waar we van houden, een smalle kloof, een route van zo' n 3 kilometer over trapjes, paadjes, en laddertjes, langs en over de watervalletjes . Twas heel mooi, soms een beetje eng, want van veiligheidseisen zijn hier net wat anders dan in Nederland. Daar waar t een beetje link werd, was met rode spuitbus een stip op de rots gespoten en dan zag je vanzelf waarom het link was, een extra grote traptree, een losliggende plank die bewoog of een overhangende rots waar je je kop flink aan kon stoten of een plek waar de loopplank niet helemaal aansloot en je dus een gapend gat had waar je zo de diepte in keek.

het was warm, maar heerlijk, we waren er bijna alleen.. en aan het einde haalde een bus ons op om ons weer naar de parkeerplaats te brenge!!goed geregeld!

terug op de camping was t alweer bij 18.00.. snel nog even in de zon zitten, want de donker wolken waren in aantocht voor de voorspelde regen van vanavond.. en zo komt t dat ik dit verslag type terwijl de regen op de luifel tikt die overigens perfect waterdicht is, de temperatuur is prima.. en morgen beloofd weer gewoon mooi weer! dus daar gaan we voor!