3 dagen verder!! - Reisverslag uit Heuberg, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu 3 dagen verder!! - Reisverslag uit Heuberg, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

3 dagen verder!!

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

23 Juli 2020 | Oostenrijk, Heuberg

Door al ons rummikubben kwam het er nog niet van een verhaal te schrijven, het is zo snel al weer veel te laat en overdag heb ik hier echt geen tijd voor!

De dag na de Gross glockner hebben we rustig opgestart en zijn we een leuke route gaan rijden richting het gebergte( rotsformatie) Hoch konig.. hele mooi weg er naar toe en de uitzichten onderweg waren al prachtig. We deden natuurlijk een wandelingetje maar kozen deze keer voor een light wandeling! niet te veel hoogte meters, niet te veel kilometers, een stukof 4 en een lekkere hut onderweg met wat lekkers en n drankje! heerlijk tussen de koeien en de paarden, lekker wat geocachen, dat blijft leuk! om n uur 3 terug bij de auto, begon de lucht weer wat te betrekken! Te vroeg om op de camping te zitten , dus besloten we te rijden naar Bad Gastein, een prachtig oud stadje in een dal dat in de jaren 80 haar hoogtij jaren doormaakte wat betreft luxe toerisme, maar daarna wat in verval kwam! Midden in de stad is een waterval en een bron die er voor zorgen dat het stadje bekend werd en massa's toeristen er kwamen kuren! Maar dat het nu nog maar weinig toerisme kent betekend dat er prachtige oude statige gebouwen leeg staan, in verval raken en rijp zijn voor de sloop!! en daar komt onze interesse weer om de hoek kijken!! We vergapen ons aan de gebouwen, proberen er binnen t geraken, maar alles is dicht getimmerd....op1 na!! daar is de stekker uit t hotelgetrokken, maar huren mensen boven een kamer.. niet totaal verlaten dus maar toch leuk om doorheen te struinen!! De volgende dag, gisteren dus, was de eerste dag dat we ons n beetje verveelden, het weer was niet fantastisch, de toeristische dingen vinden we te duur, pff nog nooit zoveel geld uitgegeven aan entree, en wandelen hadden we nu ns ff geen zin in!! dus eindigden we in zell am see, een stadje aan t meer, maar t kon ons niet bekoren! het waterorgel was wel het hoogtepuntje van de dag.. het was wel voor t eerst in de hele vakantie dat we winkels zagen.

Vandaag besloten we naar Salzburg te gaan, even wat anders dan natuur!! en dat was een goed idee, Wat een mooie statige stad!! Mozart werd er geboren en de familie von Trappe van de sound of music heeft er gewoond en scenes van de film zijn hier ook opgenomen!. We hebben er ons goedvermaakt lekker gegeten en veel trappen gelopen!!Echt een mooie stad, en het weer werkte ook mee zon en 29 graden, daar houden we van. Nu zitten we onder de voortent en weten nog even niet het vervolg van de vakantie... morgen wordt weer regen voorspeld, zo geen zin in!! we gaan ns in beraad!!