de tijd vliegt - Reisverslag uit Krimml, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu de tijd vliegt - Reisverslag uit Krimml, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

de tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

13 Juli 2020 | Oostenrijk, Krimml

zo.... en dan zijn er weer een paar dagen voorbij!! Wat gaat t snel! de zaterdag werd inderdaad voonamelijk gevuld met regen!!we bleven lekker op de camping! lekker plaatjes draaien, wat lezen, slapen en vooral veel rummiekuppen.. soms buiten onder de luifel, maar meestal knus in de caravan! Oh ja en vermakelijk toe kijken hoe de overburen de camper wassen en poetsen tussen de buien door, werkelijk elk randje wordt gepoetst, ze hebben zelfs een ladder bij voor t dak... wij hadden t nog nooit eerder gezien!

Zondag was de regenperiode weer voorbij en verdreef de zon al snel de wolken! We hebben op t gemakkie ontbeten en de boel ingepakt, lekker droog. Rond t middaguur reden we de camping af op weg naar n nieuw plekkie..

Onderweg kwamen we langs de Swarovsky wereld en ik had me laten vertellen ( weet niet meer door wie) dat we daar een kijkje moesten nemen als we in de buurt waren! Dus dat deden we...ook al hebben we allebei helemaal niets met die blinkende kristallen.. maar het was best leuk! niet fantastisch maar gewoon op t gemakkie doorgewandeld en alle zalen(17) bekeken en zelfs ook de tuin. Ik denk dat als je van dit fonkelende kristal houd dat het een walhalla is, vooral de mega winkel die je aan het einde doorkomt!! Kristallen in alle maten soorten en kleuren voor elke prijs!!

Maar goed, zonder aankopen vervolgden we onze weg naar de nieuwe camping, S.N.P.camping net voorbij de Krimml watervallen, ons doel voor morgen! Het was een mooie route over de gerlospas, waar we later achterkwamen dat je er niet met de caravan over mocht, maar in het kader van " nu we er toch zijn" en die dame achter het tolpoortje zei ook niets!! afijn het ging prima, de auto trok t met gemak en de caravan volgde braaf!

Toen we op de camping arriveerden was t al ver voorbij borreltijd, dus snel die luifel eraan en hoppa, stoeltjes, tafeltje en proost! later ook nog lekkere nasi gemaakt en van de kou om n uur of 11 wel naar bed.... brr de wind waaide koud door ons dalletje.

Maar dat was niet erg, vandaag lekker op tijd uit de veren en na t ontbijt op weg naar de Krimml watervallen hier zo'n 5 kilometer terug.

De zon was er weer en om half 11 passeerden we de entree na t betalen van 4 euro pp... t begin was druk! maar wel meteen fantastisch mooi! Het zijn in totaal 3 watervallen... de eerste 140 meter hoog, de tweede 100 meter hoog en de hoogste weer 140 meter hoog. Er is een geweldig pad zigzaggend omhoog langs deze watervalen, met om de zoveel meter weer een prachtig uitzichtpunt .. maar t is hoog alleen maar omhoog en steil ..soms heel steil! Al zwetend lopen we omhoog, en op de uitzichtpunten laten we ons lekker nat nevelen, een aangename verkoeling. Waar t beneden barstte van de gezinnen met kleine kinderen wordt dat steeds minder gelukkig. bij de bovenkant van waterval 2 is een terras!! wauw, precies wat we nodig hebben.. lekker n kop goulashsoep en wat drinken... daarna door voor t laatste stuk, nog steiler.. echt pittig, iedereen lijkt t zwaar te hebben, bij elke haarspeldbocht weer even op adem komen..en door!! uiteindelijk geraken we ook boven bij de derde waterval!PAUZE!! bovenaan staan bordjes naar een berghut, nog n 45 minuten lopen en een 100 meter stijgen, en wederom in het kader van ' nu we er toch zijn ' gaan we verder, en het is ineens een heel andere omgeving, we lopen stroomopwaarts langs de rivier die dus later de krimml waterval wordt de mooie panorama in! geweldig! na een hoopje koeien gepasseerd te zijn komt de almhut in zicht! we genieten er weer van een koud drankje, rusten even goed uit en om n uur of half 4 beginnen we aan de terugweg! en dalen is net zo vermoeiend als stijgen hoor, zeker als t zo steil naar beneden is... eindelijk om 17.00 uur staan we weer bij de auto! wat was t een heerijke dag, en dat ist nog, want de wind is weg en we zitten nog steeds lekker onder de luifel!!

maar toch zoeken we morgen een warmer stukje Oostenijk!! Op naar Karinthie!!

• 14 Juli 2020 - 19:05

Anke:

He luitjes,
    Super dat jullie zo genieten ziet er allemaal gezellig uit.
    Groetjes Anke