de eerste en hopelijk de laatste regen - Reisverslag uit Platz, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu de eerste en hopelijk de laatste regen - Reisverslag uit Platz, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

de eerste en hopelijk de laatste regen

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

10 Juli 2020 | Oostenrijk, Platz

Terwijl ik dit zit te typen zitten we al n tijdje in de caravan!! kei gezellig, maar niet de bedoeling in de zomervakantie!! Maar toen we de keuze maken voor Oostenrijk deze zomer was het niet dragen van mondkapjes veel belangrijker dan het weer, dus ik probeer niet te klagen!!

Vanochtend stonden we op met een helder blauwe hemel met een stralende zon! Mijn prive weerman Reinier had al in de smiezen dat er einde van de dag onweer en regen was voorspeld en dat het zaterdag in heel Oostenrijk een natte dag wordt! Dus verhuizen op zaterdag met natte zooi is geen optie! Vanochtend de keuze gemaakt op deze lekkere camping te blijven tot zondag om droog te kunnen verkassen naar een nieuwe plek! Maar dat betekende wel dat de caravan van plek moest veranderen aangezien we op n plaats stonden die vanaf morgen gereserveerd is, al vraag ik me af of de mensen in de regen gaan arriveren, maar alla, binnen een uurtje stond ons hele tafereel 30 meter verderop in de stralende zon!

We maakte voor de zekerheid de stormband aan de luifel vast en vertrokken toch voor een mooi ritje naar Italie. Reinier wilde graag naar t reschenmeer ofwel lago di resia! Bekend van de netflix serie Curon. Curon is een dorpje dat in 1950 met de grond gelijk werd gemaakt om het stuwmeer vol te laten lopen! alleen de kerktoren moest blijven staan omdat die op de monumentenlijst staat. en deze steekt sinds die tijd boven het water uit! een mooi gezicht, maar ook een toeristisch plek die merkbaar drukker is dan we tot nu toe zagen.

We zijn ook in Italie, waar de mondkapjes plicht een stuk stenger is. We zagen er veel, heel veel, maar ze werden vooral gedragen om de ellenboog.. heel apart!!

Na een kort stukje lopen langs t meer hielden we t al snel voor gezien, het begon te betrekken en we besloten richting camping te gaan. Eerst nog op t gemakkie stoppen bij een verlaten grensdorpje, en bij de supermarkt. Op de terugweg begon t te regenen.. en de nodige buien zijn al gepasseerd! Koud ist zeker niet, nat wel.

Inmiddels hebben we geborreld met borrelplankje, en superlekkere lasagne gemaakt. Nu nog ff lekker plaatjes draaien en misschien nog een spelletje en dan lekker slapen, dat lukt namelijk prima met het getik van de regen op de caravan!!!