de verlenging.... - Reisverslag uit Cefalù, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu de verlenging.... - Reisverslag uit Cefalù, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

de verlenging....

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

21 September 2023 | Italië, Cefalù

We zitten in de verlenging. waar het allemaal van een leie dakje verliep, lopen we nu serieus vertraging op. Het geluidje in de auto waarover we al eerder vertelde is een serieus (klein) probleem geworden.

Nadat we vanochtend onze hele zooi opruimden en inpakten om richting de haven van Palermo te gaan om 1 uur hebben we nog 1.5 uur onbezorgd op t strand doorgebracht. Aansluitend nog een lekkere douche. De pootjes ingedraaid en de caravan aangehaakt. we verlieten de camping met luid ronkende moter, maar t was gecheckt en was veilig om te rijden. En hoewel ik t helemaal niks vond die herrie die ook door de vangrail nog versterkt werd reden we per snelweg richting de haven. Afijn 20 kilometer van de 80 dan..

het ronkende geluid veranderde op slag ineen partij herrie.. de uitlaat pijp is onder het spruitstuk afgescheurd. verder rijden is geen optie. Reinier heeft de auto nog van een afrit gereden en uiteindelijk stopten we op de invoegstrook voor een snelweg politie buro.

Daar stonden we...snel de ANWB gebeld, die zijn altijd zo aardig, en hulp werd aangezwengeld. wacht op de sleepdienst. camping stoelen voor de poort van de politie en wachten maar. Die politie was super aardig, we mochten er naar t toilet en of we nog meer nodig hadden? maar alles zat in de auto dus we redden ons wel. na 3.5 uur wachten kwam de sleepdienst. die nam alleen de auto en caravan mee.Uiteindelijk zijn we met hulp van hele aardige mensen bij de caravan geweest, spullen gepakt en door een B[e-38]B eigenaar met de spullekes opgehaald en naar een kei mooi appartement gebracht.

Heerlijk gegeten in een pizzeria op 400 meter en nu afwachten wat de ANWB regelt. De boot hebben we gemist, maar de tickets zijn save voor wijzigingen zo lijkt t. we horen morgen vast meer.

intussen kregen we telefoon en is mam naar het ziekenhuis gebracht omdat ze 3 dubbele dosis medicijnen heeft ingenomen en daar gevaarlijke combinaties bij zitten..

t is een avontuurlijke vakantie in de breedste zin van t woord zullen we maar zeggen.

we keep you posted over hoe t nu verder gaat. Maar dat we later thuiskomen dan gepland is en feit. morgen weer prima weertje hier en we hebben de zwemkleding mee.

ik begrijp dat de foto's ff niet doorkomen.Dat kan ik nu niet oplossen.