Van de regen in de zon!! - Reisverslag uit Pag, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Van de regen in de zon!! - Reisverslag uit Pag, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Van de regen in de zon!!

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

01 Augustus 2019 | Kroatië, Pag

Terwijl ik dit verhaal schrijf heb ik de eerste felicitaties ontvangen hier in de zwoele zomernacht, maar voor dat we die zwoele zomernacht konden meemaken, ging er heel wat aan vooraf!!

dinsdag ochtend werden we wakker in Tsjechie, camping Kovarna, we bakten zelf de broodjes in de oven en ontbeten in de ochtend zon met z'n tweetjes want de tortelduifjes wilden graag uitslapen, en dat lukte.. om 12.30 bakten zij hun broodjes voor het ontbijt terwijl wij al drukin de weer waren met de was.2x een volle ton natte zooi naar de wasmachine van de camping, en diverse handwassen bij de caravan. we waren druk in de weer met water en zeep en hadden goede hoop op frisse garderobe en handdoeken. toen alle waslijn en paal vol hing zijn we boodschappen gegaan met zijn tweetjes, de pubers hingen in het zwembad, en we gingen op zoek naar duc tape of iets wat er op leek om de luifel tijdelijk te plakken... maar zonder ductape maar met een auto vol boodschappen terug naar de camping, en daar waren de wolken al in de meerderheid, al snel de ene regenbui na de andere, wij zaten heerlijk droog onder onze creatieve luifel maar de was werd natter en natter en onze ingekochte bbq viel letterlijk in het water!! rond 21.00 waren we er echt klaar mee, ik had me al tijden keurig ingehouden en positief opgesteld, maar nu was iedereen t zat, we hadden zelfs geen droge handdoek meer om te douchen.. en toen we eenmaal begonnen te klagen bleek ook dat niemand blij werd van het sovjet sanitair dat maar matig werd schoongehouden door de eigenaresse van de camping mett n bezem en stoffer en blik, we hebben geen sopje voorbij zien komen.,

dus na veel opties bekeken te hebben en elkaars voorkeuren gehoord te hebben werd om 23.00 de knoop doorgehakt, morgen (woensdag dus) verhuizen we naar de zon!!google en weer online, buienradar en weerplaza, ze voorspelden niet veel goeds , maar in kroatie was het zonzeker en zou de was wel droog worden..joris wist 2 scouting vriendinnen in kroatie en zo gebeurde het dat we vanochtend om 8,00 de camping afreden op weg naar t eiland Pag , op weg naar de zon!!

onderweg waren er best weerwat dingetjes die niet helemaal fijn waren natuurlijk, de moter viel weer uit, weer de zekering van de brandstofpomp eruit... grrr.. nieuwe erin nadat we via google hadden gelezen dat t verstandig was de contactpuntjes van de zekering schoon te schuren, daar gebruikte we de nagelvijl voor en het euvel lijkt tot nu toe verholpen. we hadden allemaal zin in de nieuwe plek!!

we reden 830 kilometer naar t veerpont van Prizno en misten net op 5 minuten de boot, jammer.. een uurtje wachten dus en intussen zakte de zon prachtig achter de horizon. de laatste kilometers op het eiland Pag legden we du in het donker af. op weg naar camping Nivas waar het personeel op ons wachtte, want we hadden maar even gebeld dat we na sluitingstijd zouden arriveren. we crashten de caravan en t kleine tentje op n willekeurige plek om te slapen en aten nog snel in het ook al gesloten restaurant wat friet en kip... echt fijn dat t nog kon!!

na middernacht begon ik dit verhaal nog te typen maar de slaap haalde ons in dus wordt het in 2 delen getypt, vandaag dus donderdag.. verhuist naar n nieuwe plek op de zelfde camping!! superplek, veel plaats en schaduw en zon en 100 meter van de zee!!

we gaan hier een weekje chillen en daar zijn we vandaag mee begonnen!! lekker zwemmen, snorkelen en chille. Madelief en Joris vermaen zich met cis en nikki en zijn nu aan het avondsnorkelen en suppen.wij gaan een drankje doen bij hun ouders en bouwen nog en klein feestje!!

Jullie horen t !!liefs