Meer autopech en n warme douche voor de ANWB - Reisverslag uit Novalja, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Meer autopech en n warme douche voor de ANWB - Reisverslag uit Novalja, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Meer autopech en n warme douche voor de ANWB

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

06 Augustus 2019 | Kroatië, Novalja

de dagen beginnen af te tellen, nog maar 2 nachtjes slapen en dan helaas weer naar huis! maar daar willen we nog niet aan denken.

wel moesten we nog wat regelen voor vertrek nl een reparatie aan de auto!

op de heenweg van Tsjechie naar Praag reden we heel gewoon op de snelweg over een richel van n brug en hoorden we een geluid onder de auto, het hart zat meteen weer in mn keel (stresskip)maar volgens reinier reden we over iets heen.. Toen we eenmaal de snelweg af waren en binnendoor gingen rijden maakte de auto achter een heel krakend geluid! even gestopt en gekeken, maar we hebben gewoon de reis voortgezet.. we zagen niets en motoisch was alles prima in orde!

gelukkig op de camping gekomen en bij nader onderzoek de volgende dag gezien dat een veer die bij de schokdemper zit kapot was! oh niks ernstigs volgens Reinier(zoals altijd) . maar op aan dringen van mij toch maar even een garage opzoeken. in de afgelopen dagen hebben we 3 garages bezocht die niet konden of wilden helpen, en toen hebben we de ANWB maar weer ingeschakeld. want inmiddels had Reinier wel door dat 1500 kilometer met bagage en n caravan niet slim was!

dus kregen we een nieuw Dossier bij de ANWB (joepie) en gingen zij op zoek naar n garage die kon helpen! en die vonden ze, zondag kregen we het adres hier op het eiland en maandagochtend 8 uur zaten we in de auto! van tevoren bellen voor n afspraak was niet gelukt want de dame van de receptie hier kon geen telefoon numer vinden! We moesten n uurtje wachten want de garagehouder was er niet, dus genoten we maar van het dorpje wat ze zo uit Griekenland geplukt zouden kunnen hebben! na n uurtje de garage op gezocht, het was een puinhoop van een garage, gewoon bij een woonhuis in een smal steegje, maar de man had het al snel beoordeeld, hij kon ons niet helpen, was bovendien gesloten ivm bevrijdingsdag hier in Kroatie. dusss... belletje naar de ANWB..nieuw adres met telefoonnummer maar deze keer in Zadar, zo'n 80 km van hier! door de feestdag ging er weer een dag voorbij en belden we vanochtend de volvospecialist in Zadar, gelukkig een engelssprekede man , maar ook hij besloot al snel dat het niet ging lukken, geen onderdelen en geen tijd! dusss.. belletje naar de ANWB om 9.00 en vanmiddag om 15.00 reed de huurauto de camping op! top service dus! we laten de volvo hier, die echt nagenoeg niks mankeert maar het is niet anders! die komt vanzelf weer thuis!! de huurauto die we nu hier hebben mag mee aar Trieste in Italie, daar moeten we die nog omruilen naar n internationale huurauto en dan naar huis! maar het avontuur is dus compleet, we kunnen gaan!! maar tussen al dit geneuzel door is er volop tijd voor relaxen , we gaan het kale eiland steeds meer waarderen!! de gezelige stadjes, de mooie dorpjes, leuke weggetjes en heerlijk blauwe zee! gisteren waren we op ZRCE beach, de place to be voor feestende jongeren! disco,s strand, dj's zwembaden en van alles meer! we moesten het natuurlijk zien, en Joris en Madelief vonden het er heel leuk!! ik had het waarschijnlijk 25 jaar geleden ook vet gevonden! we vielen met ons neus in n Happy Hour en dronken een paar lekker cocktails in een van de clubs waar we geen entree betaalden. het was er smiddags om 16,00 al n feest met veel bijzondere mensen dus we keken de ogen uit! Morgen gaan Joris en madelief en cis en Nikkie nog ns terug!

Op naar de laatste dag alweer!!