donder bliksem en zonneschijn - Reisverslag uit Novalja, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu donder bliksem en zonneschijn - Reisverslag uit Novalja, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

donder bliksem en zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

04 Augustus 2019 | Kroatië, Novalja

de tijd vliegt, het is alweer zondagochtend als ik dit zit te typen, 00.07 om precies te zijn. we zijn alweer n paar dagen hier in Kroatie. nadat we 1 augustus verhuisd zijn naar de beste plek van de camping volgens ons, hebben we t naar ons zin, we staan bijna alleen op de achterste helft van de camping, iedereen wil aan de zeezijde staan, daar staan ze bijna op elkaar , en hier is het heerlijk rustig en hebben we de ruimte, terwijl de zee slechts 100 meter ver is.

we nemen elke ochtend net voor of na het ontbijt n lekkere frisse duik. Lekkerrrr!!

Gisteren werden we wakker met bewolking, getver, maar de temperatuur was goed en we genoten nog een dagje op de camping. de familie van Nikki was niet varen met hun boot, vanwege de wolken en het onvoorspebare weer en dus gezelschap voor Joris en Madelief!!

we deden alleen wat boodschappen en verder, lezen spelletjes en zwemmen. Rond de klok van 19.00 uur gingen we eten, de 2 jongeren hadden n pizza gekozen in de supermarkt en wij kippetjes met brood, lekker makkelijk! de Pizza werd nog net gebakken en naar binnen gewerkt, maar inmiddels was de lucht pikzwart en was het gaan regenen, niks aan de hand dachten we... er was immers niets voorspeld...

Nou we werden maar wat snel toen ineens de storm opstak en de regen en onweer voor onze begrippen extreem werden. met n mes sneed reinier razend snel de touwen van de profosorisch geinmproviseerde luifel door, HOPPA de stokken plat, doek onder de caravan, de stoelen erbij, tafel inklappen, koelbox erop, koelkast in de auto, alle schoenen in de caravan en wij dr bij... oh wat was het eng!! wind raasde rond de caravan wij schudde mee, Joris en Madelief lagen in hun tentje maar kwamen door de storm bij ons..en samen wachtten we het ergste af. pffff... het was wel wat, ik geloof niet dat we eerder zon sterke wind meemaakten op vakantie!!

de avond brachten we verder door in de caravan, onze kip met brood werd chips met n borrel/biertje en nadat het ergste achter de rug was gingen we na een rondje over de camping, de schade opnemend, rond middernacht naar bed met de wetenschap dat ons oude hutje zich prima had weerstaan in de storm!! er waren mensen die nodig even contactt met de verzekering moesten zoeken.

Maar vanmorgen kraakheldere blauwe lucht en n prachtige dag, we zijn met zn 2 lekker gaan touren over het eiland, de 2 pubers wilden chillen ( staat gelijk aan lui zijn) en wij gingen naar Pag de hoofdstad van het eiland en naar Misuni een havenstadje dat bekend staat om de visserij. lekker op t terras gezeten en door de straatjes ge slenterd!! heerlijk!! en vanavond lekker gegeten en n potje keezen met nikkie cis madelief en Joris!! gezellig!! en nu iedereen lekker in zn mand en wij nog een lekker drankje voor de caravan!! zometeen nog ff douchen, want s nachts is de waterdruk en temperatuur op zn best, en dan lekker fris ook ons mandje in, morgen weer een lekkere warme dag!!

kijken wat die weer brengt!!