varen op t Koman meer - Reisverslag uit Cicvare, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu varen op t Koman meer - Reisverslag uit Cicvare, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

varen op t Koman meer

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

03 September 2021 | Kroatië, Cicvare

Vrijdagochtend ging bij ons de wekker om 7 uur, of we wel goed zijn? jazekers.. we waren zelfs een half uur voor de wekker wakker, want we mogen zeker niet te laat komen. om 9 uur vertrekt de boot en er gaat er vandaag maar 1! we zitten om 7.10 in de auto, moeten 21 kilometer rijden naar de haven van Koman, google maps geeft aan : een uur, dus slecht weg dek, dat snappen we al! We moeten een half uur van te voren aanwezig zijn dus hebben lekker 20 minuutjes speling! We komen dan ook heel relaxed aan in Koman, we plassen voor t dorp nog ff in de berm, want op n boottrip van 2,5 uur kan t waarschijnlijk niet(of wil je t niet). in Koman staat de haven keurig aanggeven, we gaan in en tunneltje, paar honderd meter, Aan het einde van de tunnel komen we in de file.. en snel wordt duidelijk waarom!! wat een chaos!! de haven is klein, heeeelllll klein, alle auto's en campertjes die op de boot moeten moeten keren op het kleine overvolle plekkie voor de boot, haha, wat een hectiek, er lopen veel mensen die als voetganger meegaan, er komen busboten met alleen personen aan land die met hun schapen of koffers en weg tussen de auto;s zoeken! Echt Chaos, prachtig om te zien. de auto's worden door het personeel feilloos op de centimeter nauwkeurig op t dek geparkeerd! gewoon luisteren naar de aanwijzingen dan komt t goed, en zo parkeert dus ook Reinier de Volvo achteruit perfect in de achterste hoek van de ferry! We ontmoeten nog een Nederlandse Broer en zus en hebben dus genoeg te kletsen en te bekijken tot de boot iets na 9 uur vertrekt. Het is een prachtig mooie vaar route, tussen rotsen en valleien, af en toe een boerderijtje ! wauw, we kijken onze ogen uit en de 2.5 uur zijn heel snel voorbij! we lunchen even snel in de haven van Fierze met de meegebrachte crackers en gaan beginnen aan de autoroute terug naar de camping. 170 kilometer , 4 uur zegt google! Wauw, geen woorden voor, een prachtige bergroute hoog,zonder vangrail, meerdere prieeltejs van overleden personen langs de weg zorgt ervoor dat we heel goed opletten, maar t is super gaaf!! we rijden inderdaad dik 4 uur met onderweg nog een pauze bij een alpenrestaurant . Het was een hele mooie dag! behalve na terugkomst op de camping en ik weer verloor met rummikub, grrrr!

Vanochtend rustig opgestart met een ontbijtje op het terras van de camping, daarna op t gemak ingepakt en op weg naar de nieuwe camping in de buurt van Theth, in de albanese Alpen.

Hier een hele mooie camping met fantastisch uitzicht! na de late lunch besluiten we alvast een kijkje te gaan nemen in Theth, het dorpje waar morgen onze 2 daagse hike start. 22 kilometer is, wederom een uur rijden, maar deze keer is het wegdek pas nieuw maar is het de klim en de haarspeldbochten die lang duren, maar dat is niet erg, want het uitzicht is na elke bocht mooier! het dorp ligt echt afgelegen op een sprookjesachtig plek. we gaan vast aan de wandel, naar de waterval van Theth! super mooie maar drukke plek . uurtje heen en uurtje terug! da maakt dat we net voor t donker (20.00) terug zijn op de camping. Vanavond lekker zelf koken, ook wel weer ns lekker, we hebben tenslotte vanmiddag de boodschappen vergaard in 4 supermarkten , haha je blijft lachen hier! zo is in bijna elk restaurant de menukaart identiek, in de supermarkt weet je nooit wat je gaat vinden!

we gaan vanavond op tijd naar ons hok, morgen de wekker, alweer? ja zeker met plezier deze keer weer op 7 uur!!!