lekker lui en verrassende stad - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu lekker lui en verrassende stad - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

lekker lui en verrassende stad

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

25 Augustus 2022 | Spanje, Pamplona

Op de camping in de buurt van Pamplona namen we eerst eens een rustig dagje, even geen wekker, lekker lang in bed liggen en ontbijten tot het eigenlijk al lunchtijd is in Nederland. Heerijk, daarna lekker in het goed verzorgde zwembad hangen waar het tijdens de Spaanse siesta tijd helemaal niet druk is. We lummelen wat bij de caravan, en doen nog wat boodschappen want dat is wel nodig. De Rummikup kampioenschappen gaan ook gewoon door en op t moment van schrijven ist 7-6 voor ondergetekende![e-1f61c].

In de avond kijkt Reinier nog naar een 'belangrijke' voetbalwedstrijd maar t gewenste overwinningsroes blijft ook hier uit...tijd voor bed dan maar na een luie dag.

Vandaag gingen we naar Pamplona, dat kennen we alleen maar van het jaarlijks evenement waar 8 dagen lang iedere dag 6 stieren door de straten gejaagd worden en duizenden Meestal Jonge mannen voor ze uit rennen. De stieren verwonden 200 tot 300 mannen in rood wit gekleed en doden elk jaar wel een aantal van deze waaghalzen. Het hele spectakel duurt maar een paar minuten en 'smiddags zijn er dan metdie zelfde stieren traditionele stierengevechten in de arena waarbij de stieren worden gedood! De Spanjaarden noemen t feestweek St Fermin. Wij vinden het afschuwelijk, stom en zielig dat t nog mag en kan in deze tijd....

Afijn wij kwamen dus gewoon als toerist naar de stad zonder dit afgijselijke spektakel. En datwas verrassend leuk! een oude binnenstad met allemaal kleine steegjes en een prachtig centraal plein. ook hier volop Pinxos eettentjes waar we uiteraard lekker aten en leuke winkeltjes. Maar de panden waren echt prachtig en er hing een hele prettige sfeer, het was niet druk gewoon gezellig!! Hier en daar een prachtig standbeeld en natuurlijk een Cathedraal, deze x moesten we entree betalen 5 euro pp maar dat was t meer dan waard, helemaal niet druk binnen en super groot en nog een voordeel, een schoon toilet!![e-1f605].Toen we uit de Cathedraal kwamen was het alweer n uur of 4 en tijd voor t terras. Daarna nog even door een park geslenterd en tegen 19.00 waren we terug op de camping, tijd voor n aperatiefje. De band die vanavond op de camping speelde isal weer stil en ook wij gaan zo ons bed opzoeken!! welterusten!