onverwachts bezoek en verhuizing! - Reisverslag uit Sopelana, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu onverwachts bezoek en verhuizing! - Reisverslag uit Sopelana, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

onverwachts bezoek en verhuizing!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

27 Augustus 2022 | Spanje, Sopelana

Na ons heerlijk dagje in Pamplona starten we de dag weer rustig op, tijdens het ontbijt krijgen we een berichtje Van Rick en Marie-Jose , ze zijn inmiddels ook aan hun vakantie begonnen en rijden met hun camper van Bordeaux naar Noord Spanje, we liggen op hun route dus of de camping nog een plekje heeft... Wij Reserveerden een plek voor hun en gingen daarna op weg naar Olite, een dorp onder Pamplona dat de moeite waard zou zijn om te bezoeken. En inderdaad, een klein stadje in een prachtig landschap, we zijn hier de Rioja streek binnen gereden. overal wijnranken en wijnhuizen in een landschap van cypressen en weilanden die door droogte geel zijn! een bijzonder gezicht. het stadje heeft een ommuurd oud centrum met als hoogtepunt een Koninklijk Paleis, (Castillo de los Reyos de Navarra) uit de 15e eeuw. Moeten we zien natuurlijk, maar als we het dorpsplein oplopen horen we eerst een soort fanfare en zien we een hele stoet mensen bij elkaar staan. Wij er op af en meteen werden we getrakteerd op een kleine optocht met grote poppen, n drumband en traditionele danseressen. leuk leuk, ze gaan een heel show optreden geven op t plein, maar na een tijdje houden wij t voor gezien. Op naar t paleis. En dat is echt ook weer mooi, overal trapjes, elke toren kan je in , uitzichten super mooi en groter dan verwacht. Als we weer buiten stan krijgen we een appje dat t bezoek al op de camping is, wij eten nog wat en rijden dan ook terug, laten de rest van t middeleeuws stadje voor een andere keer. Het is toch alweer 18.00 uur voordat we op de camping komen. Lekker borrelen, bijkletsen en eten in het restaurant. Om 23.00 uur beginnen nog aan 3 potjes Keezen en om 01.00 rollen we ons bed in, dit keer liggen Marie-jose en ik beide naast onze eigen Winnaar[e-1f602].

Vanochtend nog een gezamelijk ontbijt en de boel inpakken, om 11 uur reden we allebei de camping af, zij naar t Zuiden , wij terug naar de kust.. Daar is het slechte weer nu voor een aantal dagen voorbij en de voorspellingen zijn goed warm en zonnig. We hebben hier nog zoveel om te zien.En daar zijn we nu dus, Camping sopalane , een mooi plekje, met nog net een puntje zeezicht, een enkele Nederlander, ook wel ns leuk, en fantastisch splinternieuw Sanitair! Vanmiddag bezochten we in de buurt nog even Butrin, een verlaten kasteel, alsof ze het spookslot van de efteling opgepakt hadden en hier neergezet hadden. verder lekker relaxt gekookt en een rondje over de camping, en genoten van de sunset!

Voor wie de rummikupstand bij houd: 8-7 in mijn voordeel[e-1f60b] met nog een weekje te gaan.. blijft spannend dus!

tot de volgende x! Proost!