van t plan af - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu van t plan af - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

van t plan af

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

23 Augustus 2022 | Spanje, Pamplona

Zoooo, waar zal ik beginnen, we zijn 2x verhuisd, veel gereden, nie zo heel leuk dus want veel snelweg en dat is megaaa saai.

Maar laten we beginnen bij die garnalen daar aan de Westkust, die waren overheerlijk nartuurlijk en na het eten wandelde we de camping af om de sunset te bekijken, we waren maar net op tijd!

de volgende ochtend zijn we op t gemak gaan inpakken, om dit mooie plekje verlaten, we hadden namelijk al eerder tickets geboekt voor het bezoek aan Praia Cathedrales, niet dat t wat kost, maar om het geheel te beschermen mogen er in het hoogseizoen maar 4800 !! mensen per dag op. dus dat hadden we gepland op maandag 22 augustus. Je kan het strand alleen bezoeken tijdens Eb. 2 uur voor de laagste waterstand en 2 uur na de laagste waterstand is het strand toegankelijk. opletten dus. we kwamen dus zondag in de buurt en pas na 3 campings vonden we een plekje. Camping Vegamar in Castropol. prima camping, met zwembad, en prima sanitair. We kregen een plekje in een straatje met alleen maar seizoensplekken, gelukkig redelijk verzorgd allemaal. En er was genoeg te zien. ons kent ons, iedereen liep bij iedereen binnen, luid kwekkend in t onverstaanbaar snel spaans, kinderen renden tot 00.00 in grote getallen over de camping, 's ochtends een hele badjassen parade nadat iedereen zijn hut gekuist had,.. overal stofzuigers en emmers met sop. alle mannen met karretjes met kratjes afwas naar t washok. het had niks met vakantie te maken maar iedereen had het hardstikke druk, behalve wij ..

maandagochtend was het plan om naar het strand van de cathedralen te gaan! het laagste water was om 9.08 uur en 2 uur van te voren was t mogelijk, de zon komt o m 7.42 op dus we besloten om 7.30 er te zijn, dan kon het toch niet druk zijn, niemand is toch zooo gek.

Fout gedacht, druk was het niet, maar we waren ook zeker niet alleen!!

Het waren vooral fotografen en instagrammers die voor de mooiste kiekjes gingen en vooral de instagrammers zijn lachwekkend, in string zelfs in de meest bijzondere poses.

Het is een mooi strand, prachtige kliffen en grotten en dus natuurlijke bogen waar dit strand haar naam aan dankt!! Helaas zat de zon verstopt achter een dikke laag wolken. was niet alles drooggevallen zoals we verwacht hadden, maar dat heeft dan weer te maken met de maan. Bij volle en nieuwe maan is de Eb op zn laagst, en vallen alle bogen droog!! nu was het kwartmaan en trekt de eb dus niet zo ver terug en stond dus een aantal bogen nog onder water. We hebben er dik 3 uur rondgescharreld en toen werd het druk, met toeristen die met bussen werden aangeleverd. gezinnen in lange broeken en moeders met handtas en witte gympen ( onmogelijk) maar ook mensen met regencapes en paraplu, geen idee wat die dachten te beleven. Heerlijk om naar te kijken .maar het water was al weer aan het stijgen , en niet alles was nog te bereiken zonder een nat pak. we keerden terug naar de camping voor t ontbijt en gingen pas in de middag weer op pad, lunchten lekker laat in een visrestaurant in Ribadeo en wandelden nog een heel stuk boven langs het zelfde strand van vanochtend dat nu dus geen strand meer was vanwege de vloed. Zohadden we toch gewoon weer dikke 10 km in de benen.. De zon had zich nog niet laten zien en in de avond besloten we de zon te gaan zoeken de volgende ochtend. Maar dat viel nog niet mee... de voorspelling voor de hele noordelijke kust zijn matig, wolken en een paar dagen regenbuien.

En dat maakt dat we nu in de buurt van Pamplona zijn, camping Izarpe in Aroztegi. Totaal van ons plan af dus... geen idee wat hier te doen is, maar hier is en blijft t zonnig, dat is beloofd[e-1f60a] We hebben dus vandaag de hele dag gereden en dus niet veeel meegemaakt! morgen weer nieuwe kansen!