reisdagen - Reisverslag uit Livorno Ferraris, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu reisdagen - Reisverslag uit Livorno Ferraris, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

reisdagen

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

29 Augustus 2023 | Italië, Livorno Ferraris

Toen we afgelopen zondagochtend in de auto stapte om 5.15 waren hadden we zo'n beetje ons reisplan wel uitgestippeld. Nu zijn we nog op reis en is van dat hele plan niks uitgekomen behalve dat we op dit moment op de boot zitten.

toen we goed en wel in Duitsland over de snelweg reden bereikte on ls de berichten dat er voor zondag en maandag noodweer werd voorspeld in de Zwitserse Alpen en Noord Italie.Laat dat nou net zijn waar we op zondag moesten rijden en onze overnachting stond op de planning in Noord Italie.Mmm even goed in de gaten houden het weer, de radar en de voorspelling. Eenmaal in Zwitserland ging het nog heerlijk, goed op schema. Wel af en toe wat regen. Voor vertrek hadden we gekeken wat de mogelijkheden waren bij de Gotthard. Je kan er de tunnel nemen van 17 kilometer of met wat extra kilometers over de pas rijden met uitzicht op de Alpen.Dat leek ons wel wat, maar toen we de Gottard naderde was alles in grijze wolken gehuld, t wegdek nat.. over de pas had totaal geen zin. Dus kozen we toch voor de tunnel. wachttijd 20 minuten dus super!! toen we eenmaal groen licht kregen voor de tunnel en net 100 meter in de tunnel.stonden gingen alle lichten aan en de stoplichten op rood. Een ongeluk in de tunnel..dat is wat je echt niet wil..Na een goed halfuurtje wachten waren alle sirenes vertrokken en konden we er door. Na de tunnel regende het.. overal van de bergen watervallen en een kolkende rivier kronkelde langs de snelweg. Het zicht was heel slecht en de regen heftig..

We gooiden t plan om..niks camping in Noord italie midden in voorspeld noodweer, we besloten zover mogelijk door en voorbij het noodweer te rijden. en dat is gelukt..1100 kilometer reden we.. we waren de Alpen uit en onder weg had ik een agriturismo geboekt..een aardige dame ontving ons om 19.00 de caravan mocht op de parkeerplaats en we kregen n heerlijke kamer . Ze reserveerde voor ons de plaatselijke pizzeria. Na een heerlijke pizza en douche was dag 1 voorbij. De volgende ochtend een heerlijk ontbijtje in de tuin van de b&b en om 10 uur begonnen we aan reisdag 2. 250 kilometer rijden en voor 16.30 inchecken opde boot in Livorno.

Vanuit Piacenzia richting Parma, t ging prima we hadden zelfs even de zonnebril nodig. De donkere wolken bleven even achter ons. totdat we bij Parma richting de kust reden. Het begon keihard te regenen, en de mooie weg door bergen en dalen is compleet aan ons voorbij

gegaan, helaas. laaghangende wolken en heel veel regen. aan de kust werd het weer droog. volgens de buien radar de laatste regen gehad. Vroeg in de middag bereiken we de haven. veel te vroeg, en als we besluiten in t stadje wat te gaan eten barst er een bui los..nog harder dan we al.hadden gehad. We rennen de Lidl in voor n paar broodjes en besluiten die in de haven maar op te eten.. maar er was inmiddels zoveel water op de weg dat hele golven over de motorkap stroomden. Ai, dat vind de moter niet fijn. Toen de moter opnieuw gestart moest worden..je raad t al..die wou niet meer. afijn langg verhaal.kort: stresslevel op110, caravan afgekoppeld, starten wachten starten wel 20x en aanduwen....uiteindelijk gestart, Reinier rondjes rijden, ik op de caravan passen. Uiteindelijk aangekoppeld.en optijd reden we de boot op. De volvo doet t weer en we hebben in een heel chic restaurant een hele droge hamburger met friet gegeten. de zee was best onrustig. we voelden ons de hele avond dronken zonder drank. Wat een lol. Eigenlijk sliepen we meer dan prima in onze hut. misschien omdat we van de 2 vrije opklapbedjes de matrassen onder die van ons schoven, het was ineens heel comfortabel en we hadden ons eigen kussen mee. . Inmiddels is t droog, de zon schijnt. de boot zijn we wel beu,nog 2 uurtjes dan zijn we in Palermo , Tijd voor meer avontuur...

• 29 Augustus 2023 - 17:00

Saskia:

Tis nu al een spannend avontuur! Ben benieuwd naar het vervolg. Hopelijk met meer zon!

• 04 September 2023 - 19:33

Ilona:

Oh wauw. Gelukkig zijn jullie het ergste noodweer ontlopen en kreeg je de Volvo weer aan de praat.