zon zon zon en zee - Reisverslag uit Scopello, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu zon zon zon en zee - Reisverslag uit Scopello, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

zon zon zon en zee

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

01 September 2023 | Italië, Scopello

Ban woensdag op.donderdag nach bleven eenatiurlijk wakker tot na 12 uur. schoonvader was jarig en natuurlijk ging er een telefoontje naar Eindhoven. altijd leuk om te doen en leuk om te ontvangen. na een heerlijke nachtrust en een relaxt ontbijt hebben we onze spullen in de auto gegooid , de caravan aangehaakt en zijn we vertrokken. we proberen wat uit de drukte te gaan. en dat is gelukt.2,5 uur rijden zonder snelweg en we zijn in Scopello, een klein dorpje op een westpunt. camping Scopello, super eenvoudig, sanitair schoon maar nog simpeler. de toiletten worden gesloten met harmonica deuren. het doet me denken aan de keuken bij schoonouders, daar zit volgens mij nog steeds zo'n deur. deze hebben n sleutel aan n touwtje, maar ik durf ze niet op slot te doen. Maar we klagen niet de plek is royaal en we hebben uitzicht op zee. na een paar boodschappen vonden we t wel tijd voor een plons in zee. .10 minuten lopen berg af moet n strand zijn. er op af dus. een aardige meneer bij n slagboom vertelde dat de entree 15 euro pp is... dat is wat je echt niet wil voorheen plons en opdrogen. het eerst volgende gratis sstrandje is een klein half uur lopen verder op. dat gaan we niet doen, dus terug naar boven, met dubbeldik zweet op t voorhoofd en eigenlijk overal vonden we t wel borreltijd. r was de eerste avond dat we zelf kookten, heel toepasselijk pasta pesto. na n warme douche zijn we t dorpje nog ff ingelopen hier 300 meter verder op.We aten een lekker ijsje, bolletje ijs dat kennen ze niet je krijgt me toch een berg ijs voor 2.50.

vandaag sliepen we tot 10 uur we schrokken er zelf van. na een relaxt ontbijt hebben we nog ff afgewassen. daar na gingen wenaar San Vito lo capo, een van de mooiste stranden van Sicilie, en inderdaad de weg erheen was al mooi maar t strand ook, en een heel stuk gewoon gratis dus eindelijk gezwommen, en ik moet toegeven t was heerlijk.. De Middellandse-Zee is van een prima temperatuur dat ik er zo insprong. om half 5 hielden we het voor gezien.

Op de terug ŵeg gingen we nog naar Erice, een Middeleeuws stadje. Op de heen weg was net een rally geweest op de bergweg er naar toe dus wij reden over het circuit.In het stadje was een pattiserie die heel bekend is hier, dus daar moesten we even heen. we kochten een paar lekkernijen en pikten nog eens terras met tapasplank. omdat deparkeermeter maar heel.kort gevuld was wegens gebrek aan kleingeldtogen we om half zeven weer berg af richting De zoutpannen van Trapani. daar waren we nog net met sunset om even rond te kjjken. eigenlijk kwamen we nog tijd te kort. maar het werd donker en we moesten nog een uurtje terug. Inmiddels zitten we voor de caravan en genieten we van de disco in t dorp. volgens ons hebben ze een derderangs Wibi soerijadi gehuurd.

• 02 September 2023 - 11:42

Angelique:

Wat een avonturen weer! Geweldig. Geniet er van!

• 02 September 2023 - 11:42

Angelique:

• 02 September 2023 - 15:59

Mam:

Hallo As en Reinier,

Hier een berichtje van je (schoon) moeder.

Ik heb de foto's gezien, die waren leuk!!!!

Fijn dat jullie al zoveel gezien hebben.

En verder fijn dat je al 2x gebeld hebt.

Geniet nog van elkaar en van de vakantie!!!

Groetjes,

Jo xxx