verhuizen, richting t zuiden. - Reisverslag uit Agrigento, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu verhuizen, richting t zuiden. - Reisverslag uit Agrigento, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

verhuizen, richting t zuiden.

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

03 September 2023 | Italië, Agrigento

Mensen, wat was het lastig om het vorige verslag bij jullie te krijgen. zowat een hele avond was ik er mee bezig. typen typen maar opslaan dus helemaal niet. en na vele pogingen kwam het allemaal ineens bij jullie in veelvoud en uiteindelijk ook volledig maar zonder de verbeteringen die ik aanbracht. We zijn inmiddels op een andere plek dus hopen op succes nu.

Gisteren waren we dus nog op de camping op de berg, na wederom een trage start van de dag, het is tenslotte vakantie, reden we naar een op internet gevonden "geheime parel". stukje rijden is niet erg, raampjes open muziekje aan en de kustweg af. we parkeerden op een parkeerplaats van spiaggia(strand) San Catadi, van hieruit was t een kwartiertje lopen naar die geheime parel die natuurlijk helemaal geen geheime parel meer was. overal in elke hoek waren mensen, vooral.jongeren. het is een hele mooie plek,aan zee op een rots, trapjes, oude toren, een bunker en een grot. Prachtig hel blauw water. maar heet.. pff super heet. dus even rondgekeken, het was ook niet groot of zo, togen we terug,lekker ffzwemmen bij t strand en toen nog naar een stadje om wat te drinken.In het hele stadje geen terrasje die open was.. dus hop naar de supermarkt en lekker terug naar de camping. douchen want we gaan uit eten in een plantenkas. Agriturism, eten bij een boer. We besloten te voet erheen te gaan. het is maar 1.5 kilometer. Maar het was 1.5 kilometer langs de weg naar t dorp. Druk dus en al donker. Met de zaklamp van de telefoon in de hand, waren we alle vrije momenten aan t snelwandelen om als er autos kwamen op n muurtje te springen. Hilarisch maar eigenlijk te gevaarlijk dus maar we kwamen heel aan. We zaten super leuk in een plantenkas. overal tafeltjes en stoeltjes en aardig wat gasten. Die Italiaanse menukaart is wel een ding, je hebt dus voorgerechten, 1e hoofdgerecht,tweede hoofdgerecht en dessert. In dit geval.was t niet helemaal duidelijk dat er bij 1e hoofdgerecht pasta zat. We bestelden dus 1e hoofdgerecht en 2e hoofdgerecht. Na serveren bleek het eerste gerecht al n flink bord pasta te zijn. heerlijk en eigenlijk genoeg.. maar er werd ook nog vlees geserveerd. Reinier deed goed z'n best en at alles op, dat is mij niet gelukt ondanks dat t heerlijk was. Volgende x beter opletten dus.

Terugweg verliep ook goed, t was niet slim om langs de weg te lopen, we springen weer telkens op t muurtje, er was geen andere optie, maar het was wel goed voor de spijsvertering. Bij thuiskomst zorgde de warmte en de volle buik ervoor dat we (vooral ik) volledig uitgeteld waren. lekker slapen was t beste idee.

Vandaag zijn we verhuisd. 180 kilometer naar t zuiden. Agrigento, camping Vallei di temple en dat verklapt meteen waarom we hier zijn. Een vallei met Romaanse/Griekse Tempels. Helaas is de camping echt ver beneden de maat.. Dus maar snel zien wat we willen zien en door naar betere oorden. Dat deze droefenis nog bestaat, we staan met n stuk of 15 campers op n plak grint met balken ertussen. hier en daar een boom,en om ons heen donkerbruine hutten voor de verhuur, je wilt er niet dood gevonden worden. Sanitair mwha, wel deuren, maar die vouwdeur op de berg voldeed prima. Maar afijn we hielden siësta onder onze boom , het is heet vandaag . en om 4 uur gingen we naar de tempels. Wat blijkt vandaag is de dag van de maand waarop entree gratis is. Meevaller! maar dat maakt t ook wel drukker. 2 uur lopen we door een soort park met weinig bomen tussen mooi bewaarde tempels of onderdelen ervan, super mooi en heel vermakelijk om te kijken hoe mensen in hun mooiste kleding foto's laten maken voor instagram. Hoe nep allemaal. Ze kijken niet naar de.oudheden maar naar zichzelf en hoe ze op de foto gaan. de meeste goed voor schut.

Vanavond gekookt op de camping en ons vermaakt met de bedrijvigheid bij de campers. en drie zwerfkatten volgepropt met onze overgebleven pasta gorgonzola. die stinken morgen ook naar knoflook. Morgen nog wat dingen zien hier en dan weer door..deze plek is niets om lang te blijven. Het kan alleen maar beter worden...

En Reinier heeft net ook nog opgebiecht dat er een muis in de plantenkas rondliep..is natuurlijk denkbaar, dus slim als ik was had ik m'n broekspijpen al omhoog tot m'n knieën dat er geen muis in kon springen.maar gelukkig heb ik m niet gezien.