Reisdagen - Reisverslag uit Deba, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Reisdagen - Reisverslag uit Deba, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Reisdagen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

08 Augustus 2022 | Spanje, Deba

Eindelijk begon onze vakantie afgelopen vrijdag 5 augustus!! Eindelijk was Reinier ook klaar met werken om 15.00 en konden we om15.15 de straat uit rijden met een grote lach om onze mond.

We vertrokken richting Franse Grens om net daarvoor te overnachten op camping Zenniijs in de hoop de zwarte zaterdag net voor te zijn! de camping was boven verwachtng, en al waren we er maar kort we genoten van de zelf meegbrachte kliek chinese babi ketjap en het uitzicht op de koeien! Zaterdag ochtend stipt 7 uur reden we de camping af voor een rit van 900 kilometer naar het zuiden , en dat liep eigenlijk heel voorspoedig! een half uurtje file en 3 x tanken en plassen later stonden we om 19.00 bij camping Chez sarrazin in Brossac zo,n 70 kilometer voor Bordeaux! We waren dik tevreden, aten stokbrood merqueze en belde met de jarige (schoon) moeder!!

Zondag ochtend zonder wekker om 8 uur wakker, en om 8.30 reden we de camping af op zoek naar een Boulangerie (Bakkerij) in 1 van de omliggende dorpjes, we reden door 5 dorpjes, geen boulangerie te vinden, 1 dorpje had een stokbrood automaat en n ander een Spar maar die ene x dat we in Frankrijk ontbijten willen we lekkere Pain au chocolat en croissantjes van een boulangerie artisan. (ambachtelijk bakker) Net toen we ons begonnen af te vragen wat de Fransen tegenwoordig eten vonden we er 1!! wel met en rij voor de deur maar we hadden eindelijk ontbijt gevonden. Konden we eindelijk aan de laatste 370 kilometer beginnen. Snelweg tot Biaritz en daarna binnendoor, maar al snel zagen we op google maps dat er volop file was rondom Bordeaux dus deden we veel binnendoor, leuke dorpjes , mooie kastelen , helaas waren de talrijke zonnebloemen velden uitgebloeid. Maar oh wat was t fijn om weer eens in Frankrijk te zijn.

Om 15.30 reden we camping Santa Elena op, Dennis en wendy waren net een uurtje eerder aangekomen en de plekken meteen bij de ingang waren prima plaatsen voor ons. Niks bijzonders maar gewoon goed. Douches en toiletten prima en lekker spaans.

Natuurlijk hadden we elkaar volop verhalen te vertellen en deden we de rest van de dag niks als eten, drinken en ouwehoeren!! heel fijn! Morgen gaan we maar ns op pad! je hoort t!!