De eerste dagen - Reisverslag uit Deba, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Deba, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

09 Augustus 2022 | Spanje, Deba

Zo ff tijd om wat te schrijven. We zijn hier nu 2 dagen met z'n 4-tjes op de camping. we staan samen op 2 plekken naast elkaar met tussen de tent van Dennis en Wendy en onze caravan een schaduwdoek, want onze plek staat de hele dag in de volle zon!! dat we Luifeltje luifltje staan is niet nodig, maar nu het zo is vinden we het maar wat gezellig! we zijn gewoon 1 big happy family en mi casa es su casa. dus dat gaat prima.

Wat iets minder ging op de eerste dag hier is t dagje weg. We vertrokken gisterochtend na de boodschappen vol goede moed naar Gaztelugatxe, een eiland met trappen bekend van game of thrones , een mooie weg erheen, en onderweg een lunch met pinxhos. so far so good.. bij aankomst bleek dat deze gratis toeristische attractie alleen toegankelijk was met reservering en die hadden we natuurlijk niet.. dus kwamen we er niet in en de eerste mogelijkheid is pas 29 augustus.. Hetis druk in Spanje , ook aan deze kust. heel druk. want toen we besloten op de terugweg nog een wandeling te maken ergens anders bij n strand was er geen vrije parkeerplek te vinden.. dus na 20 minuten in de rij te hebben gestaan voor een plekkie zijn we rechtomkeers terug naar de camping gegaan.. op naar koude drankjes en lekkere mexicaanse wraps. teleurstellend.. zo druk haden we t niet verwacht.

Maar vandaag in de herkansing, alvroeg vertrokken naar Bilbao, en dat ging beter gelukkig!! uieraard bezochten we Guggenheim museum, verrassend leuk. We vermaakten ons er wel een paar uurtjes, en vooral de etage met autos van vroeger en heel vroeger vonden we fantastisch.Halverwege de middag liepen we met 38 graden door de oude stad. Prachtige gevels met de mooiste balkonnetjes in smalle straatje heel mooi, en gek genoeg helemaal niet druk. Misschien kwam het door de temperatuur. We aten nog Pinxhos en dronken sangria, en daarna voldaan naar huis om te borrelen en keezen.. nu lekker nog buiten , de temperatuur is heerlijk en t gezelschap verveelt nooit!! welterusten