San Sebastian en verhuizen - Reisverslag uit Panes, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu San Sebastian en verhuizen - Reisverslag uit Panes, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

San Sebastian en verhuizen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

11 Augustus 2022 | Spanje, Panes

Zoooo, de tijd vliegt echt voorbij, alle gezelligheid en dagtripjes maakt dat er geen tijd is om veel te schrijven! Dus nu er even een rustig ogenblik is in ons mini kampementje heb ik even tijd om bij te praten.

Gisteren (woensdag) hadden we de uitstap naar San Sebastian gepland en omdat we het hier zo druk vinden in de regio besloten we een fietstrip met gids door de stad te boeken! Ook die was aardig vol de enige mogelijkheden waren nog 10.30 in de ochtend of 15.00 in de middag, dat laatste was geen optie , komt veel te dicht bij borreltijd!! dus de fietstocht geboekt om 10.30, het was toch wel 1.5 uur rijden dus dat betekende de wekker op 8 uur , en om 8.30 in de Auto. Ontbijten onderweg bij een bakkertje of supermarkt omdat op de camping pas vanaf 9.00 brood af te halen is. Het spaanse leven (Winkels enzo ) komt echt pas tussen 9 en 10 op gang. Omdat het natuurlijk onzin is dat wij met z'n 4 en met 2 auto's gaan rijden en de pick up van Dennis niet 4 persoons is rijden we met de volvo, en deze dag is Dennis de chauffeur en Reinier de Co piloot. Wendy en Ondergetekende als Diva's op de achterbank, raampjes open wind door onze mooi gestylde kapsels en op naar de grote stad. Keurig op tijd maar zonder ontbijt kwamen we boven uit de parkeergarage, met nog een kwartier voor start van de fietstocht scoorden we eerst een zak croissantjes bij een barretje in de stad!! als je trek hebt altijd op z'n lekkerst..

En bij aankomst bij de fietswinkel waren er 2 verrassingen, de eerste was Jacob, de gids, zou net zo goed Johny Depp kunnen heten. en de 2 toeristen die op n bankje zaten te wachten om met dezelfde tour mee te gaan, Louis en Francis uit Dommelen, 2 gezellige brabanders die bij de broer van Dennis in de straat wonen. Nou Brabantse gezelligheid compleet, Jacob is een Amerikaan die Engels Docent is in San Sebastian en 27 jaar jong, schrijver en misschien in de toekomst acteur, ach wat kan die smeuig vertellen zeg, we hangen de complete 3 uur aan zijn lippen, fietsen 12 kilometer ongeveer en merken maar af en toe dat het 38 graden is omdat het zweet in je ogen loopt!!

Wat Is San sebastian een leuke stad, en wat een geschiedenis hangt er aan vast.. die ga ik allemaal niet typen, Wikipedia kun je t lezen denk ik, maar momenteel is t hele hippe gezellige en mooie stad met maar liefst 3 stranden! 1 om te surfen, 1 voor t normale volk, en 1 voor de jetset!! En Gids Jacob weet alle heerlijke verhalen met ons te delen

Na de fietstour en een cursus hoe en wanneer bestel en eet je pinxhos gaan we met z'n zessen naar de pinxos bar, het is inmiddels half 2 dus knorrende maagjes, vanwege de drukte vinden we binnen een plekje geen straf, lekkere waaiers en hammen aan het plafond

en lekkere pinxhos, kleine hapjes , vergelijkbaar met tapas maar net wat anders.

Na de lunch nemen we afscheid van louis en Francis en gaan we te voet nog even de stad in, bezoeken de Cathedraal , shoppen nog wat en dompelen de voetjes in de zee.

Na nog een lekker terrasje tijd om terug te gaan naar de camping, lekker borrelen,douchen, koken en alvast wat opruimen, en natuurlijk nog 2 potjes keezen, de stand 3-2 voor de heren. We verdenken ze van Vals spelen..

En vanochtend stond gewoon de wekker weer op 7 uur omdat we gaan verhuizen, dus klokslag 8 uur toen de poort los ging reden we de camping af.

En nu zijn we op Camping Naranjo de bulnes in Las Arenas, Picos de Europa, reservering niet mogelijk , dus hebben we 1 plek voor 4, ach ons maakt t niks het gaat heerlijk zo, vandaag houden we ons gemak hier, ook fijn, en morgen staat er een mooie wandeling op t programma.

tot dan