zo gewoon. - Reisverslag uit Caltagirone, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu zo gewoon. - Reisverslag uit Caltagirone, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

zo gewoon.

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

08 September 2023 | Italië, Caltagirone

Gisteren, ik kan er kort over zijn. Het was een rustdag. We genoten van de dieren, de zon de rust en elkaar. op een uitje voor boodschappen na bleven we hier op de boerderij. Alles voor ons alleen. heerlijk.

Vandaag was t weer tijd voor aktie. Bij t ontbijt kwam de vrouw des huizes ons overheerlijke pistache croissants brengen. Na t ontbijt maakten we ons klaar om Ragusa, Modica en Scicli te bezoeken, 3 kleine stadjes richting t zuiden.. Niet super interessant maar gewoon de moeite om even te zien dachten we. We hadden vlakbij t laatste stadje om 18.00 afgesproken opeen boerderij voor een kruiden tour en diner. Deze was getipt door Petra haar nicht. Om 12 uur waren we in Ragusa en wat bleek een super leuke stad, een soort citadel met prachtige pleintjes, kerkjes winkeltjes en een dom. Al snel hadden we in de gaten dat het onbegonnen werk was om 3 stadjes te zien. Dus we namen de tijd voor Ragusa. We lunchen met een overheerlijke pasta met zeevruchten aten op het plein voor de dom een ijsje bij een in het boekje getipte ijswinkel. Reinier at uien ijs en marsala ijs en ik had groene olijf ijs en Chili chocolade ijs.. verrukkelijk.

we slenteren door steegjes en een park. en eindigen bij de grote dom die om 4 uur weer open gaat. daar stuiten we op mensen in nette pak en jurk.. er is een huwelijk aanstaande. We besluiten op de trappen voor de dom te wachten, zijn getuigen van de mooie jurken en torenhoge hakken parade van de gasten en uiteindelijk de entree van de bruid aan de arm vaN een man die hopelijk haar vader is en niet de bruidegom..Leuk om te zien.

We dalen alle trapjes en steegjes weer terug naar de auto en rijden naar Gli Aromi, de kruiden farm. krijgen er met nog wat anderen een rondtour over de farm.. Enrique vertelt smeuig over zijn bedrijf en de kruiden die voor vanalles over de hele wereld gebruikt worden. voor koken medicijnen en tuin. Aansluitend een maaltijd in zijn kas, heerlijke verse gerechten bereid door zijn vrouw, met de kruiden van eigen bedrijf.

om n uur of 8 vertrekken we in t donker terug naar de camping, toch n dik uur rijden.. bij thuiskomst hebben we buren, n Nederlands stel uit Utrecht met een camperbus, hoe leuk is dat. We drinken gezellig samen wat en kletsen honderduit. inmiddels al nacht en zoeken we ons mand zo op..wat n gewone heerlijke dagen waren dit. ..morgen terug naar de kust...de oostkust van Sicilië.

ivm geen bereik verstuur ik dit nu ipv vannacht.

• 04 Oktober 2023 - 19:40

Jolanda:

Hai

was idd een gezellige avond. Leuk om jullie reis te lezen.