Terug naar de kust. - Reisverslag uit Marzamemi, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Terug naar de kust. - Reisverslag uit Marzamemi, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust.

09 September 2023 | Italië, Marzamemi

Als we de laatste ochtend wakker worden op de boerderij ontbijten we lekker in de zon en ruimen we daarna de boel weer op en in. We hebben bij de vrouw( we weten nog steeds niet hoe ze heet.) al aangegeven dat we gaan vertrekken. Maar als we zover zijn dat we kunnen gaan is zij nergens te vinden. De boer is al vanaf dag 1 weg. we weten dat de camping 20 euro per nacht is ..We schrijven met behulp van Google vertaler een bedankbriefje en laten het samen met n zak kattenbrokjes en 70 euro achter in het huis waarvan de deur gewoon open is. Het kleine hondje Kyra kijkt ons vanaf zijn matje vragend aan...

We zeggen de Nederlanders gedag en rijden 120 kilometer door droog maar prachtig landschap naar de Zuid Oost kust. Camping agri Maccari is een camping met 8 heerlijke plekken waarvan er 3 bezet zijn. Heel nieuw en luxe sanitair en omringd door olijfbomen en druivenvelden. Super!!

We pakken de boel.weer uit, we zijn inmiddels weer zo gedreven dat we met n half uurtje weer klaar zijn. het is pas 2 uur in de middag en dus trekken we er nog even op uit om het stadje Marzamemi te ontdekken. Het ligt aan zee,en pas dan komen we er achter dat de zee hardstikke wild is. Er staat wel wat wind, niet overdreven veel, er is ook volop bewolking, de temperatuur is gewoon 30 graden.Maar de zee dendert als n malle. Het schijnt al 4 dagen te stormen op zee, maar vandaag is de laatste dag. we merken er niets van alleen zwemmen in zee zit er even niet in. Marzememi is verrassend leuk, het is het stadje wat bekend staat om de tonijnvisserij. We bezoeken een winkel zo groot als een loods met alleen maar produ ten van tonijn. Natuurlijk ook wat gekocht.

We wandelen door het oude gedeelte kletsen wat in gebaren taal met een man van 90 die vroeger tonijnvisser was en zijn gereedschappen in zijn schuur laat zien. We eten een ijsje, het lekkerste van de wereld staat boven de deur, nou t zou zomaar kunnen t was heerlijk.

Eten doen we op de camping, de bbq gaat aan .

Vandaag hebben we een natuurgebied hier langs de kust bezocht, heerlijke wandeling gemaakt door de natuur langs de nog behoorlijk ruige zee die op de rotsen klapt, tussen salinas vol met vogels. Flamingo's kraanvogels en nog een berg andere. Er is ook een oude tonijnfabriek en een eco museum.

vanmiddag aten we in Marzamemi een Aranchina, een gepaneerde puntige bal, gevuld met rijst tomaten saus en ragout.

streetfood, superlekker en omdat we weer langs diezelfde ijswinkel. kwamen nog maar een keer een ijsje.

Even terug naar de camping om af te wassen de was die gisteren door de wasmachine is gewassen op te ruimen en onszelf te douchen, t was een benauwde dag. Tegen 20.00 gaan we uit eten. Deze keer bij Rina op de ricotta boerderij. Rina en haar man hebben 60 geiten en maken zelf ricotta. Ze ontvangt gasten onder de porch bij de deur. Er zijn 2 tafeltjes. wij waren de enige gasten en werden hartelijk ontvangen. De tafel werd vol gezet met lekkere dingen, Rina ging naar binnen en de voordeur ging dicht.. na enige tijd ging de deur weer open en bracht ze de ravioli, gevuld met ricotta. vervolgens kregen we nog meloen en een zoet ricottagebakje en Reinier een koffie. We mochten ook nog naar haar geiten kippen en konijnen kijken. We kregen een doggie bag mee met alles.wat over was, want t was natuurlijk veel te veel. . Het was een leuk en lekker en na het betalen van 35 euro zwaaide aardige Rina ons nog uit.
Nu uitbuiken voor de caravan. morgen weer verder met deze heerlijke ontspannen vakantie.