expeditie Mount Etna en parkeerboetes. - Reisverslag uit Catania, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu expeditie Mount Etna en parkeerboetes. - Reisverslag uit Catania, Italië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

expeditie Mount Etna en parkeerboetes.

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

14 September 2023 | Italië, Catania

Na de drukke dag van gisteren vanmorgen eerst maar eens wat uitgeslapen en relaxed ontbeten. Vervolgens moesten we toch echt geloven aan wat huishoudelijke klusjes. We proberen zoveel mogelijk te vermijden maar af en toe moet t. De wasmachine inclusief wasmiddel is hier bij de plek inbegrepen. De bakken onder t bed moeten open want daarin zitten onze jassen die we hoogstwaarschijnlijk vanavond nodig hebben. Dat is meteen een mooie gelegenheid voor t verschonen van t bed..dat doen we echt nooit op vakantie maar nu kunnen we t wassen drogende vanavond bij terugkomst van de Etna er weer op gooien. hoppa doen we ff dus. Ook gaat Reinier in gesprek met het Engels sprekend meisje, we hebben nu al 2x gedacht op een goeie.plek te parkeren maar bij terugkomst vonden we tot 2x toe 2 a- 4tjes onder de ruitenwisser. Parkeer bonnen, met zoveel tekst en bedragen dat we er niks van snappen. bij de eerste dachten we nog , ja stik er maar in... gaan we mooi niet betalen, maar na dat we gisteren de 2e vonden toen we uit Catania vinden we t zeker gek en willen we er meer van weten. Oke we parkeerden met de app easy park. schijnbaar geeft deze op plekken aan dat je de app kan gebruiken, je stelt een vertrektijd in en ziet t te betalen bedrag... op de een of andere manier doet die app t dan niet, maar krijg je geen melding. heel gek, afijn de boetes zijn dus terecht..en nu.. betalen online kan niet, we moeten naar n postkantoor.. maar wat kost t? Daar komt de jonge dame ook niet uit.. Reinier gaat deze klus klaren, en na een half uur admistratieve handelingen op een postkantoor mag hij 42 euro betalen voor 2 boetes.. dat is niet heel veel meer dan 2x parkeren in de stad. dus daar proosten we dan maar op.

Vanmiddag brachten we door in en om t zwembad, we hadden t helemaal voor ons alleen.

om 3 uur vertrokken we richting Etna Noordkant voor ons geboekte tripje. Waar we heel de vakantie slecht 4 Nederlanders tegen kwamen stond er daar een heel stel te wachten.

Om 17 uur vertrokken we ineen terrein bus met 19 mensen de Mount Etna op. we maakten 3 stops, 2x een wandeling van n half uurtje zagen enkele van de 300 kraters en kregen veel informatie van onze vulkaan gids. bij de ene stop hadden we prachtig zicht op de hoogste krater. en bij de laatse stop genoten we van een prachtige sunset. Het was een hele steile ruige rit naar 3000 meter en de meegebrachte truien en jassen kwamen goed van pas. Wat een landschap zeg..bizar. toen de zon onder was reed de bus terug in het donker en om 20.00 waren we weer bij de auto. Leuke trip, had iets meer spanning en avontuur mogen zijn maar prima voor een eerste keer op een vulkaan die nog actief is. Inmiddels.is het bed opgemaakt ,dus welterusten!! oh nee proost!! op de goedkope parkeerbonnen en de mooie Etna trip!!!

• 14 September 2023 - 23:43

Reinier Boeije :

Was toch een hele gewaarwording. Heel interessant landschap en hele mooie foto’s. Nog heel veel plezier. Het einde van de vakantie komt al aardig in zicht. Geniet er nog maar lekker van. Groetjes, Reinier.