Guimarães - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu Guimarães - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu

Guimarães

Door: Reinier en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Reinier en Astrid

28 Augustus 2024 | Portugal, Lindoso

We begonnen de dag met uitslapen, het is hier doodstil op wat gekwetter van vogels na. De caravan staat in de ochtend in de schaduw van de olijfboom. Dus t was tegen 9 uur dat we wakker werden. voor t eerst in lange tijd zolang geslapen heerlijk! De ochtend brachten we door aan het heerlijke zwembad terwijl eigenaar Erik da bananenbomen snoeide. Dit ter voorkoming van de Aziatische hoornaar. Die zijn dol op bloeiende bloem van de bananenbomen na de bloei gaat de boom toch dood.

Na de lunch vertrokken we naar Guimarães. De stad waar portugal ooit is ontstaan. De eerste koning benoemde deze stad als hoofdstad. José zei t al, een halve dag is prima om t te zien. en dat was ook zo. Leuk t oude centrum met smalle steegjes, dorpsplein met oude huisjes. natuurlijk een kerk en bovenaan de stad de overblijfselen van het kasteel van die eerste koning. Entree was gratis en we begrijpen waarom.

We spotten ook nog een kabelbaan naar boven en na een drankje op t oude plein, (twee biertjes en een ferme baco voor €7,50) gingen we erop af. Voor 15 euro mochten we heen en terug met z'n 2. Geen idee waar we heen gingen maar altijd leuk. We werden in een polyester ei gepropt, de plastic ramen erg beschadigd en nauwelijks ventilatie, zo gauw de deurtjes van amper 40 cm breed dicht gingen schoot de temperatuur in t rood.. we hebben erg gelachen en stiekem gehoopt dat we niet stil bleven hangen en uren op redding moesten wachten. We voelden ons een beetje als een hond in n dichte auto in de zomer.

Eenmaal boven bleek er een foeilelijke kerk te staan, maar ook een prachtig park met allemaal grote stenen groenbedekt met mos met trapjes en paadjes overal. Helaas hadden we maar 3 kwartier om hier rond te kijken om de laatste gondel vooral niet te missen. Al met al zeer de moeite waard die stad met onuitspreekbare naam.