dagje in de buurt - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu dagje in de buurt - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu

dagje in de buurt

Door: Reinier en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Reinier en Astrid

28 Augustus 2024 | Portugal, Lindoso

Als we voor de caravan zitten in de avond zien we boven op de top van de berg voor ons lampjes.. daar is Iets. Al aan José gevraagd wat het is, " oh dat is een soort bedevaartsoord dat kan je bezoeken" Op de kaart gekeken en we vonden Santuário da Senhora da Graça de Mondim de Basto. Na het ontbijt vertrokken we en vastbesloten om op tijd terug te zijn zodat we in de middag konden zwemmen.

Prachtige weg erheen .. vooral omhoog natuurlijk. .. Het uitzicht was prachtig ondanks dat het niet super helder weer was. De plek zelf is onlangs aardig gemoderniseerd lijkt.. je kan nog op 1 plek echte kaarsen branden, de andere gaan op batterijen aan als je geld in de gleuf duwt.. En stiekem doen dat heel veel mensen.

Op de terugweg proberen we wat geocaches mee te pakken, dat blijkt nog niet zo makkelijk. Wel komen we er achter dat op de berg diverse kapelletjes staan die van binnen godsdienstige taferelen laten zien. Die staan dan waarschijnlijk langs de pelgrimsroute.. maar 't fijne weten we er niet van.

Eenmaal van de berg af rijden we naar een punt waar een schommel zou staan, ook weer op een bergtop natuurlijk. We rijden een deel.maar de laatste hoogte meters moeten echt tevoet worden afgelegd, een goede workout en de beloning is leuk. We namen meloen, stokbrood en beleg mee naar boven dus tijd voor late luch en schommelen met prachtige view.

Al met al toch nog om 16 uut op de camping, lekker relaxed aan 't zwembad en we hoefden niet te koken, dat deed José. Samen met 10 gasten genoten we van n driegangen diner en goed gezelschap.. wat leuk elkaars verhalen te horen. nu lekker nog even uitbuiken en dan zo ons mand weer in. Kijken wat morgen brengt.

• 30 Augustus 2024 - 20:11

Saskia:

Zo leuk om thuis dankzij jullie verhalen nog mee te kunnen genieten van de zomervakantie