Soort van rustdag - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu Soort van rustdag - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu

Soort van rustdag

Door: Reinier en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Reinier en Astrid

31 Augustus 2024 | Portugal, Lindoso

Vandaag zijn we redelijk lui, We starten maar langzaam op. Uitgebreid lang ontbijt, normaal.in de ochtendzon, vandaag in de schaduw.. het is al vroeg warm.. er hangen wat lichte wolken en er is geen wind.. warm dus. de spierpijn die we eigenlijk verwachtte valt enorm mee dus dat is winst. Langzaam googlen we wat naar een volgende locatie.. dat betekend dat we wat ontspannen zijn. In een opwelling hebben we maandag 2 september een picknick gereserveerd opeen landgoed in de Dourovallei dus dan willen we daar zijn.. Met lichte pijntjes in ons hart gaan we dan toch dit paradijsje verlaten.. maar hoe goed we ook zoeken, iets soortgelijks vinden we nog niet.. afijn om 13.30 na onze lunch die eigenlijk ons avondeten van gisteren was maar niet meer op tafel.kwam gaan we toch een klein tripje ondernemen. Redelijk in de buurt ligt boulderhouse.. een huis gebouwd in 1973 met als basis 4 rotsen die al op de plek lagen. we kunnen zelf rondkijken voor 3 euro of een guided tour voor 6 euro binnen en buiten. Nou doe ns gek, dat doen we.. super aardige kerel bleek later de kleinzoon van de ontwerper en bouwer van t huis. Het ontwerp staat op.1 in de lijst meest vreemde bouwwerken.. leuk om te zien en de anekdotes waren ook leuk..maar dat je 1.5 uur kan vertellen over een huisje is best knap.. we kregen er de slappe lach van. grappig en interessant dus..

Bij thuiskomst nog snel even zwemmen (afkoelen) om fris aan het scampi diner te verschijnen. We deelden de tafel met dezelfde Duitse.en Nederlandse gasten als eerder. heel.gezellig en superlekker gekookt. Meteen maar weer ingeschreven voor de pasta van morgen,wat een luxe zeg.