Braga en omgeving - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu Braga en omgeving - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu

Braga en omgeving

Door: Reinier en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Reinier en Astrid

30 Augustus 2024 | Portugal, Lindoso

Tien we gisteravond het diner beneden op t terras van de camping hadden, werd er verteld dat er elke donderdagochtend een masseuse/ fysiotherapeute op de camping is. Wie er nog zin had om het vrije plekje van 9 uur in te vullen? Nou ik wel.. gun mezelf namelijk nooit de tijd om het thuis te ondernemen.. altijd te druk. Maar ondertussen liep ik al een tijdje met wat lichte pijntjes in de rug..Dus vanochtend om 9 uur ging ik op de pijnbank.. hemel wat was t fijn maar oh wat deed t pijn. Na een uur een bulldozer over mijn rug te hebben laten rijden had Reinier lekker t ontbijt klaar staan. Na t ontbijt togen we richting Braga. Met als eerste doel Bom Jesus do Monte, het meest opzienbarend heiligdom van Portugal. Gigantische trappen strekken zich uit voor het heiligdom. tijdens het betreden van de trappen kom je langs 14 kapellen die de kruisweg uitbeelden. We hadden gelezen over 711 traptreden, naast al die trappen is ook een lift, maar wij besloten de trappen te trotseren, en dat ging ons goed af, hadden ook nog een meevaller want telden er maar ongeveer 658. Eenmaal boven alles natuurlijk pracht en praal. Na ongeveer 3 kwartier gingen we ook alle treden weer naar beneden. trots op onszelf en bang voor de spierpijn van morgen.

We reden nog naar t oude centrum van Braga, lunchten er heerlijk en bekeken op ons gemak het kleine oude gedeelte van de stad. We vonden Guimareas mooier, maar we zijn er geweest en hebben t gezien!! Terug op de camping hebben we nieuwe buurtjes, zwemmen we nog even en schrijven we ons in voor de scampi avond van morgen!! Dat beloofd weer een warme dag te worden, net als tot nu toe alle dagen.

• 30 Augustus 2024 - 08:53

Evert:

Even plaatje opgezocht maar dat is inderdaad een hele lap aan trappen! Blijf genieten!

• 30 Augustus 2024 - 09:00

Inge:

Wat schrijf je toch leuk! Ik lees met veel plezier jullie "avonturen" heel veel plezier en lekker genietenXX