rondom de camping - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu rondom de camping - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu

rondom de camping

Door: Reinier en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Reinier en Astrid

01 September 2024 | Portugal, Lindoso

Onze laatste dag hier op dw camping. Het wordt tijd voor wat anders. We zijn enorm verwend hier met dit plekje, het uizicht , het sanitair en de verwennerij van Erik en Jose maar we willen naar een nieuwe omgeving. Vandaag nog even naar het stadje Baceiros de vaste,daar kunnen we pinnen en de camping te betalen, even inde kerk kijken en daar hebben we vol bereik om even te videobellen met de jarige (schoon)pa!! We lunchen lekker bij een bakker met zoetw lekkernijen en zagen daar ook de eerste beelden van de gecrashte blushelikopter hier niet ver vandaan in de douro rivier. Er wordt gewoon live verslaggedaan van de plek van het ongeluk..

afijn na de lunch hebben we een korte route op de kaart uitgezocht over de leuke witte weggetjes door parque natural do Alvão. alles bij elkaar maar 40 kilometer maar met de nodige stops toch enkele uren onderweg geweest.. Bij terugkomst op de campi g heeft Erik ons laten zien waarom hij dit landgoed 20 jaar geleden kocht. Er is een oude molen op het terrein, nu een villa voor de verhuur, deze was vandaag niet bezet dus mochten we kijken. Prachtig mooi, Erik vertelde precies hoe het werkte en ook hoe het water over het landgoed werd gebruikt voor de aandrijving van de molen. in 1984 mocht er geen olie meer geperst worden vanwege hygiëne regels.. en dat terwijl de molen 200 jaar had gedraaid. De molen raakte in verval tot Erik het kocht in 2004. Hij zag door alle rotzooi de schoonheid.. nouudd wat is het mooi. op het terrein van 6.5 hectare staan nog een paar molens voor graan,maar die zijn niet in gebruik.

We zwemmen nog wat en nemen nog een kijkje bij de andere vijvers op het terrein, daar waar de hottub en de sauna zijn. vanavond weer genoten van hun kookkunsten en met weer andere gasten gezellig gekletst. morgen toch echt inpakken..