50 tinten groen - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu 50 tinten groen - Reisverslag uit Lindoso, Portugal van Reinier en Astrid boeije - WaarBenJij.nu

50 tinten groen

Door: Reinier en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Reinier en Astrid

26 Augustus 2024 | Portugal, Lindoso

Nou de omgeving ontdekken, dat hebben we gedaan, of eigenlijk niet helemaal. We gingen wat verder weg..

Na het ontbijt hadden we er helemaal zin in, goed voorbereid gingen we op pad met de auto naar Lindoso een dorpje zo'n 80 kilometer Noordelijk en op de kaart vonden we ook Nossa Senhora da peneda, een heiligdom nog 24 kilometer verder naar 't Noorden. Op de kaart beloofde het een prachtige route te zijn, en dat was t!! Wat een fantastische natuur, We reden op weg naar Londoso dwars door nationaal park da peneda Geres. Wat een natuur! in het hart van het park werd €1.50 gevraagd om door te rijden voor het behoud en bescherming van de natuur. we staken ook nog even de grens over naar Spanje, en Reinier liet nog even een interessant detail achter op de grens, wie rijdt er trouwens mee rond?(zie foto) Lindoso was klein, maar leuk. We gingen eerst voor n heerlijke lunch in n heel net restaurant, 300 gr angus beef met patatoes en gegrilde groenten..niet te geloven zo lekker en dus alles op! Daarna struinen we tussen de Espiqueiros, oude graan opslag schuurtjes. Ee zagen ze al eens eerder op een vakantie. Granieten of houten schuren op zuilen, mais kan hier perfect drogen en is veilig voor kippen en knaagdieren. We deden ook nog een rondje om het kasteel, althans de ruïne. Inmiddels ist 33 graden en gaan we weer verder met de raampjes open lekker wapperen. De 24 kilometer naar Nossa Senhora da peneda duren lang, klein kronkelende weg met de mooiste uitzichten en we moeten veel geiten paarden en runderen ontwijken. 24 kilometer in bijna een uur..

Het heiligdom is mooi, ligt prachtig tussen de grote rotsen maar we zijn niet gigantisch onder de indruk, misschien omdat t al.16 uur is en we oververhit zijn of is het gewoon niet heel indrukwekkend? We besluiten terug te gaan over de snelste weg.. toch nog 2 uur rijden. vanavond lekker niks gedaan, pootjes omhoog en geconcludeerd dat het net te lang en te ver was vandaag..maar wel heel mooi. Morgen een kort tripje misschien?

• 27 Augustus 2024 - 18:21

Peer :