2 dagtripjes in 1..of we gek zijn? - Reisverslag uit Biberwier, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu 2 dagtripjes in 1..of we gek zijn? - Reisverslag uit Biberwier, Oostenrijk van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

2 dagtripjes in 1..of we gek zijn?

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

16 Juli 2019 | Oostenrijk, Biberwier

We zijn niet voor niets in de Alpen, en nog wel in de Zugspitze Arena, en hebben vandaag super veel bekeken. Dat komt mede omdat we gisteren lekker op tijd in ons mandje gingen omdat het 's avonds echt koud is. En slapen gaat prima in ons hutje. Maar veel slapen helpt en vanochtend om 7 uur waren we ook echt klaar met slapen. Dat betekende dat we al lekker vroeg met de gondel van de Zugspitze lift mee kunnen, want dat is een drukke toeristische trekpleister en Google had ons prima van informatie voorzien met de mededeling; KOM VROEG !!

En zo geschiedde...omstreeks half 9 reden we weg bij de camping en voor half 10 zaten we met nog n hand vol mafkezen en fanatiekelingen in de gondel waar maar liefst 101 personen in kunnen. Wat een constructie zeg om die massa toeristen zomer en winter van 1225 meter naar 1964 meter te brengen in 10 minuten! Ik ben er achter gekomen dat sinds Reinier bij Eijsbouts werkt ik de gene ben met de meeste hoogte vrees en ik vond t best spannend, ook omdat ik gelezen had op Wikipedia dat tijdens de testritten enkele jaren geleden( het is nog redelijk nieuw) er een gondel te pletter is gevallen, weliswaar zonder mensen, maar t kan dus wel!! Bij elke paal slingerde de cabine dan ook redelijk heen en weer en dan merkte je dat meer mensen t spannend vonden, een oeh en aaahhh kon niet onderdrukt worden ... maar t uitzicht was prachtig en de 10 minuten zo om. We gingen van 22 graden naar 6 graden dus de trui snel aan!!

Maar het was fantastisch! Meer kan ik er niet van zeggen.. Wat n uitzicht..en de wolken..elke 5 minuten zag het er totaal anders uit!

We aten uiteraard bratwurst en dronken bier en glühwein, zakten ook nog af met n andere gondel naar de gletsjer!! Uren namen we de omgeving in ons op! Wauw wat is de natuur toch mooi!!

Soms kon zelfs in de zon de trui ff uit, andere momenten konden we nog wel n sjaal erbij gebruiken, zo snel wisselden warm en koud elkaar af. Na alles veelvuldig bekeken te hebben gingen we rond 15.00 naar beneden en besloten het tripje wat eigenlijk voor morgen op de planning stond meteen erachteraan te plakken...partnachklamm, een kloof in de bergen waar je kan wandelen. Heen gingen we door de kloof en terug boven langs de kloof! Super gave wandeling, niet extreem lang maar wel veel trapjes enzo!! We zweetten weer op plekken waar je normaal niet zweet....

18.30 dan lekker terug op de camping nog in de zon hangen en de bbq aan. We zitten op n prima camping, maar we vinden die wintercaravans maar niets, ze staan hier voor vast en hebben vanalles aan de caravan gebouwd om de winter te doorstaan hier, super lelijk. Reinier heeft t gehad met de avond kou en morgen reizen we verder.. de zon tegemoet, maar eerst nog lekker slapen en maar kijken hoe zeer de spieren morgen weer doen...