Hongarije ..We zijn er - Reisverslag uit Zalacsány, Hongarije van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Hongarije ..We zijn er - Reisverslag uit Zalacsány, Hongarije van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Hongarije ..We zijn er

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

18 Juli 2019 | Hongarije, Zalacsány

Woensdagochtend zonder wekker, misschien wel van de kou, om 07.00 wakker. De laatste spullen in de caravan en de verse broodjes opgehaald bij de receptie en vertrokken richting Hongarije. Een prachtige weg door de Alpen, gedeeltelijk snelweg en veel ook binnendoor. Op t gemakje 700 km afgelegd. We hadden 3 campings in de omgeving bij t balatonmeer waar we wilden proberen voor n plek. De eerste heet Dutch hill, normaal zijn we niet op zoek naar dit soort Hollandse plekjes maar de website maakt ons nieuwsgierig. We arriveerde op het door Google Maps aangegeven adres en een wild blaffende herdershond achter een poort bij n aftands huis was t enige wat we zagen... de eerste gedachte was dan ook " dit is helemaal niks" !

De eigenaresse Carla kwam op t langdurige hondengeblaf af en nam ons via een ander steil weggetje

mee naar de berg achter haar huis. Volgens haar is de hond Sepp alleraardigst en hij kan niet op de camping komen!! De plek die nog vrij was was perfect voor ons, half zonnig onder de bomen en super leuk. We plaatsten de caravan en gingen op ontdekking.. echt helemaal ons ding hier!! Een hok met 2 toiletten en n paar afwasbakken boven op de berg waar we staan en 2 buitendouches( gewoon n tuinslang met n douchekop op n stang.) En beneden ( waar Sepp rondstruint) nog 2 douches en 2 toiletten en n kroeg waar je gewoon mag turven wat je drinkt en n buitenkeuken waar we van t weekend nog kunnen eten. Sepp blijkt n aardige herdershond veel geluid maar n watje..dus ik durf inmiddels zelf door t hek.

Gisteravond al meteen n héérlijk zwoele avond en door t ontspannen sfeertje gingen we pas laat eten. het was aarde donker op de camping en doodstil. Geweldig om bij te slapen en dat deden we dan ook tot 9.30 vanochtend! Relaxed aan t ontbijt, lekker afwassen, kletsen met de mede kampeerders en met Carla ( de eigenaresse ) die 3 jaar geleden hier haar man verloor en besloot te blijven met haar dochter van toen 17 jaar! We krijgen een rondleiding op t terrein en in de wijnkelder, echt leuk!!

Smiddags gaan we naar t stadje aan t Balatonmeer en moeten allebei ff wennen aan Hongarije, we snappen echt geen letter van de taal en t rekenen naar Hongaarse florint is ook ff een dingetje.

We vermaken ons met n bezoek aan de kust, vergapen ons aan de mensen, en bezoeken n paleis/ kasteel waar toevallig n tentoonstelling is van n Hongaarse natuurfotograaf. Prachtige platen hangen er met minstens zo 'n interessante verhalen erbij.

Ggewapend met n tas vol boodschappen terug naar de camping, waar we nu alweer uren in de kroeg zitten. Zoveel mensen (6), zoveel verhalen(60).. We houden ervan.

Straks nog eten koken, morgen maar ns naar 1 van de aanbevolen restaurants hier!!

Tot later