Alles went - Reisverslag uit Zalacsány, Hongarije van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Alles went - Reisverslag uit Zalacsány, Hongarije van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Alles went

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

20 Juli 2019 | Hongarije, Zalacsány

Imiddels zijn we n dag of 3 in Hongarije en zijn we super blij met onze Hollandse berg.want nergens in de omgeving zijn we tot nu toe Nederlanders tegen gekomen. Dus als we na n dagje rondtoeren terug komen op de camping is het fijn de verhalen te delen en te horen wat de belevenissen camping en plannen van de anderen zijn. Er is het een en ander gewisseld aan gasten en omdat t zo klein is weet je meteen wie waar staat, waar vandaan komt en nog gaat doen. Grappig. Op dit moment zijn er 14 Nederlanders waaronder 2 kinderen, 3 belgen en 3 polen!! We hebben al heel wat gedaan hier. We zijn gisteren een heel stuk binnendoor gaan rijden door hele kleine dorpjes die echt nog achterlopen op de rest, op zoek naar n verlaten kinderziekenhuis en n spookstadje. We houden nou eenmaal van gekke plekken. De spookstad was afgesloten door hekken en bewaakt door n hond en n norse bewaker " not enter" of zoiets was wat hij drukgebarend aan ons duidelijk maakte.

Jammer, over hele slechte wegen(daar hebben ze er heel veel van) en door kilometers weide en zonnebloemvelden gingen we naar t kinderziekenhuis. dit was vrij gemakkelijk toegankelijk en we vermaakte ons er zeker n uur. Waarom? Geen idee waar we naar op zoek zijn, maar we vinden t leuk.

Dezelfde middag reden we een heel eind langs t Balatonmeer zelf, Maar dat was n beetje vreemd, ze houden hier enorm van HEKKEN, alle strandjes zijn afgezet met hekken, je moet betalen , een euro of 1,50 om er op te mogen, vaak is het n grasveld met speeltuin voor de kinderen die ze volgens ons 40 jaar geleden in NL hebben opgekocht en hier neergezet, zo oud!!! De veiligheidsnorm of keurmerk is hier nog niet ingevoerd En het is er hardstikke druk, mensen liggen er handdoek aan handdoek en het lijkt niemand te storen.maar ons ding ishet niet!!

Dus weg rijden van dorp naar dorp opzoek naar n betere plek maar die vinden we niet. Dus hoppa naar Martine restaurant vlakbij de camping op aanraden van Carla, lekker goulash voor mij en varkensnek met spek voor Reinier. Met volle buik terug naar de camping en met de douche spullen naar beneden, maar van douchen kwam niks..de kroeg ( het terras dan) zat vol, Carla en dochter Esmee en een paar gezellige mensen...om 01.15 gingen we zonder douchen weer de berg op, t was een geslaagd avondje.

Vanochtend vroeg dan maar gedoucht.....rond de middag vertrokken we naar Heviz, een plaatsje hier vlakbij, we gingen naar het grootste thermaal meer ter wereld waar je kan zwemmen. T was heel apart, het gebouw had zo in de efteling kunnen staan, het water was 35 graden en je bleef er heel gemakkelijk in drijven. Het schijnt geneeskrachtig te werken en dus had het meer ook veel ouderen en mensen met allerlei aandoeningen te gast. Het was n soort Lourdes in t water zonder Maria....of zoiets.

Na 2 uur hadden we t wel gezien, het stonk enorm naar zwavel( rotte eieren dus).

De rest van de dag was relaxt en nu voor de caravan...kijken of de vos weer voorbij komt en luisteren naar de muziek van t dorpsfeest wat verderop.

Prima te doen!!

• 21 Juli 2019 - 17:31

Anke:

Gaaf hoor om dit te lezen.
    Veel plezier en geniet ervan
    Vanmiddag was jullie ma en Jo bij ons met de fiets was gezellig.

Lieve groetjes Anke

• 22 Juli 2019 - 15:13

Anke:

Hallo Astrid,
    Er is niks aan de hand hoor,maar jullie mam kan je niet bereiken.
    Zou je haar even willen bellen.

Alvast bedankt groetjes Anke