Nieuwe plek, nog weer mooier - Reisverslag uit Nagyváty, Hongarije van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Nieuwe plek, nog weer mooier - Reisverslag uit Nagyváty, Hongarije van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Nieuwe plek, nog weer mooier

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

22 Juli 2019 | Hongarije, Nagyváty

We zijn weer wat verplaatst. Nadat we gisteren nog een superleuke dag hadden besloten we dat tijd werd om verder te reizen. We willen nog zoveel zien. Gisteren stonden we op tijd langs ons bed want we gingen naar de rommelmarkt in Zalaegerzeg . We waren er lekker op tijd en struinde alle kramen af , jongens wat een rotzooi! Maar wij houden natuurlijk ook van rommelmarkten dus vonden wel weer wat om mee naar huis te nemen. Met twee emaille emmers en een emaille vergiet en twee glazen spuitflessen rijker keren we rond de middag blij terug naar de camping voor de lunch. Na een aangenaam pauze onder de bomen gingen we richting het Balatonmeer om een boot tripje bij zonsondergang te boeken. In mijn beleving zag ik een romantisch wit zeilschip met een knappe kapitein om samen met Reinier met een frisse versnapering in het avond zonnetje te genieten van een prachtige oranje roze Sunset, helaas Het liep iets anders, in het kort kwam het erop neer dat we met een soort van pakjesboot 12 met Sinterklaas zonder baard als kapitein met nog een stuk of 30 andere mensen onder een bewolkte hemel naar de laatste randjes Oranjezon schijnsel konden kijken. In plaats van heel romantisch doen hebben we dus enorm gelachen. Na terugkomst op de camping zijn we nog lekker even naar beneden gegaan al waar het terras weer goed bevolkt was, lekker nog wat gedronken gekletst en gelachen. Vanochtend dus nog lekker uitgeslapen tot 9:30 en op het gemakje de boel ingepakt. Carla kwam nog met haar fototoestel want we moesten natuurlijk met de caravan op de foto voor de website,. Maar om 12:30 reden we dan en toch de camping af op weg naar een plaatsje dat heet nagyvaty. Camping Idyll, waarschijnlijk de afkorting van idyllisch want waanzinnig wat is het hier mooi! De route er naar toe was ook prachtig. Veel oude dorpjes met huisjes die ook zo op Curaçao hadden kunnen staan ,Vrolijke kleuren. Het was maar twee uurtjes rijden deze keer. Vanmiddag hebben we niet veel meer gedaan dan hier het terrein verkend en twee wasjes gedraaid en opgehangen. Maar deze parkachtige camping is echt fantastisch en ik heb ook een half uur bij de vlinderstruik gestaan om de Kolibrievlinder te fotograferen. Een supermooi Beestje dat dezelfde vliegbeweging maakt als een kolibrie en ook een lange tong heeft om het nectar uit de bloemen te halen. Geweldig morgen maar eens op zoek naar de slangen die volgens de campingeigenaar bij de vijver wonen. Tot later maar weer.