onverwachts mooi - Reisverslag uit Pola de Somiedo, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu onverwachts mooi - Reisverslag uit Pola de Somiedo, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

onverwachts mooi

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

16 Augustus 2022 | Spanje, Pola de Somiedo

We zijn hier eigenlijk per ongeluk beland, onderweg naar een andere camping. maar man, wat n toevalstreffer!! een hardstikke leuke camping met uitzicht rondom op inmense rotsen. prima sanitair en dorpje op loopafstand. vanochtend werden we pas om 9.30 wakker, wat n rust hier, en in de bergen dus minder warm. Na t ontbijt gaan we op pad, we lazen wat over het nationaal park en besloten te gaan wandelen bij Puerta de la mesa. 20 kilometer een weggetje de bergen in en bij een aantal meertjes zijn wandelpaden in allerlei soorten, makkelijk en kort en lang en wat uitdagender tot nog avontuurlijker.

Het weggetje alleen al, meteen vanaf de camping ist prachtig!! we stoppen bij dorpjes onderweg en die brengen ons terug in de tijd. er is stroom en ze rijden auto maar dat ist enige moderne wat we kunnen ontdekken.

De natuur is geweldig mooi en als net voor de auto ook nog een mega roofvogel weg vliegt is het helemaal top!

we slingeren langzaam de berg op, komen ook nog langs de typische huisjes met puntige strooien daken die vroeger ( en misschien nu) de herders beschermden tijdens het hoeden van hun kudde.

rond 12.30 parkeren we de auto op het hoogste punt, hier is gewoon plek, geen slagboom en geen rij en het is nog gratis ook!

Het is een kilometer bergafwaarts lopen naar het dichtst bijzijnde meer, vandaar gaan de verschillende routes van start! We besluiten om een korte makkelijke route om het meer te lopen.. 4 kilometer!! Al snel zat de regenjas in de tas en t fleecvest om ons middel.. en je voelt m al he!! het was zoooo fantastisch mooi dat we voordat we erg in hadden de langere route liepen! onderweg op n geweldige plek n broodje gegeten en toen we goed en wel door hadden dat we de 8 kilometer liepen was teruggaan geen optie meer! voordeel was dat we alle meren zagen en dat was totaal geen straf. eigenlijk ging t redelijk vanzelf, het was dan ook geen 30 graden en de zon was niet de hele dag aan t schijnen.

Er was vandaag regen voorspeld maar die hadden we niet tot de laatste kilometer gemeen bergopwaarts terug naar de auto. maar wat was het mooi!! op de terugweg in een van de dorpjes nog n koud drankje gedaan en toen terug naar de caravan, de pootjes omhoog!!

vandaag is ook de rummikub wedstrijd weer gestart. ik sta meteen met 2-0 achter, maar na een ruime overwinning eerder deze vakantie met Keezen 7-5 voor de dames , gun ik m een dagje voorsprong :innocent:.

nu is er wat regen, niet erg, we rusten reinier kijkt voetbal:face_with_one_eyebrow_raised: en gaan op tijd ons bed op zoeken!

• 16 Augustus 2022 - 23:42

Anita :

Hartstikke leuk verslag weer buuf❤