Aan de kust, de Spaanse kust - Reisverslag uit Sanxenxo, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Aan de kust, de Spaanse kust - Reisverslag uit Sanxenxo, Spanje van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Aan de kust, de Spaanse kust

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

18 Augustus 2022 | Spanje, Sanxenxo

Daar benne we weer, de dagen vliegen voorbij ... Toen we dinsdag uit de bergen terug op de camping kwamen begon het in de avond serieus te regenen, dat was zo voorspeld, eigenlijk al de hele dag maar dat viel reuze mee kon je in t vorige verhaal lezen. De regen maakte dat we gingen nadenken over een volgende plek. We kunnen ons hier in het nationaal park de somiedo nog wel een paar dagen vermaken maar niet als het zeikt van de regen. Als we op de kaart van kijken is het eigenlijk overal wel slecht ( regen of grijs) voorspeld voor de woensdag, en dat maakt dat het eigenlijk een perfecte verhuisdag is, want de dagen daarna zijn weer zonnig. Dus zo geschiedde,camping betalen, en de volgende ochtend na t ontbijt in de stromende regen alles ingepakt, ook hier zijn handig in en een goed team, we bedankte de camping eigenaar vriendelijk en reden om 10.30 uur de camping af richting de Westkust. We hadden de avond ervoor al contact gehad met een kleine camping met eigenaren Piet en Elly van Camping monte cabo, ze waren Completo maar om 11 uur in de ochtend mochten we bellen om t nog ns te proberen, en idd ze hadden een plekje voor ons, wel een tikkeltje scheef maar n mooi plekje.. We reden dus grotendeels door regen en mist door een enorm saai en arm stuk van West Spanje, kwamen langs enorme mijn industrie die volgens ons geheel verlaten was maar in de dorpjes woonde nog oude arbeiders (Althans dat was onze invulling van de armoedigheid).

Om 16.00 reden we een heerlijke kleine camping op, en Piet wees ons de scheve plek, klein , scheef maar met uitzicht zee!! de luifel paste niet dus bonden we de alternatieve luifel/shaduwdoek aan de caravan en na een verkoelend drankje, want de zon was er weer en de wolken waren nog maar witte plukjes , gingen we boodschappen doen. om 20.00 eten bijnaaa klaar wordt ik gebeld door piet, de camping eigenaar, waar we blijven, " maar we zijn er al, de kleine caravan op de scheve plek" zeg ik. Piet heeft ons dubbel geboekt en eigenlijk ons gepland op plek nr 10.. een prachtig plek op de eerste rij direct uitzicht op zee...Nou die plek nemen we graag en na het eten verhuizen we de hele santekraam naar plek nr 10! je blijft lachen ..

Na een heerlijke nacht vandaag eens op t gemakkie op gestart, het uizicht is geweldig mooi en je kan er de hele dag naar kijken, om n uur of 13.00 besluiten we toch nog wat te gaan doen, we rijden wat rond en spotten bijna verlaten strandjes waar we pootje baden (meer is te koud) en tukkies doen, we zijn lui vandaag. om n uur of 16.00 op zoek naar eten, en dat valt in Spanje niet mee, de meeste resturants sluiten de keuken om 16.00 uur om m om 20.00 weer open te gooien. Maar in OGrovo vinden we een visrestaurant met de nodige stickers van Michelin op de raam en na een kwartiertje wachten mogen we al aan tafel! En de vis is overheerlijk! De ober is een bijzondere man , wij vonden t een combinatie van Martien Meiland en George Cloony..kan je daar wat bij voorstellen? Voldaan vertrekken we na een uur of 2 weer, nog wat sightseeiing en terug naar de camping, we hoeven in elk geval niet meer te koken!! meer tijd om te rummikuppen!! 4-1 voor Reinier op dit moment..zal e nog ns wat aan gaan doen!! tot de volgende!