Verder Kroatie in.. - Reisverslag uit Rtina, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Verder Kroatie in.. - Reisverslag uit Rtina, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Verder Kroatie in..

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

30 Juli 2017 | Kroatië, Rtina

Vanochtend maar weer eens voor de verandering de wekker gezet. Deze keer om 8 uur. Het was meer voor de veiligheid want ik ben meestal rond die tijd al wel wakker van de geluiden in de haven. De camping is echt heel stil.
We hadden gisteravond al een en ander voorbereid op ons vertrek en waren dan ook snel klaar voor vertrek.. Alleen betalen van de camping nog. Daar moesten we nog even wachten omdat de camping eigenaar in de kerk zat.. Oh ja zondag.. We zijn de dagen helemaal kwijt.rond half 10 konden we ons geld bij zijn vrouw kwijt en vertrokken we met eindbestemming Dubrovnik. Kleine 400 kilometer te gaan. Grotendeels over de tolweg omdat de camping die we op t oog hadden geen plekjes reserveert , het is vol is vol en wie t eerst komt die het eerst maalt.
Dus een heel eind tolweg, dat schoot lekker op en de laatste 100 kilometer over de enige weg die naar Dubrovnik leid. Onderweg lekker bij n stalletje watermeloen gekocht en die aardige man sneed m meteen in plakken zodat we m gezellig in het stalletje opaten..hadden wij er ook mooi geen rotzooi van..want Dan kan zo plakken.
Tegen 3 en kwamen we aan op camping pod maslinom. Eerste Indruk was goed, en er was nog wel wat plek, de Eigenaar lietons 2 plekken zien, een onder de bomen met Alleen maar schaduw en een in de volle zon aan de Het einde van de camping op de rand van de klif met fantastisch uitzicht op zee... Wauw. Er zijn 3 plekken naast elkaar en wij hebben de middelste, met gelukkig nog een heel klein boompje waar we laat in de middag een heel klein beetje schaduw van hebbe... We gaan t meemaken, maar hebben toch echt voor deze plek gekozen(alledrie)!
We gingen ook eerst nog even kijken of de steile afdaling van 300 meter naar de strandjes en strandtent te doen zijn. Nou de kuiten krijgen hier n oplawaai hoor , wat een klim om weer terug te komen...!!!! En dan met 34 graden en de luchtvochtigheid op 65 % dan kan ik toch bijna aan t zuurstof.. Jongens dat was wat.. Ik zweette spontaan uit mijn enkels, en ook de heren hadden water over hun hele lijf.. Die luchtvochtigheid is best lastig, je zweet droogt niet op.. We weten ook niet of het gebruikelijk is hier of eerder uitzonderlijk... Als ik gezwommen heb duurt t een dag voor de bikini droog is. In Colombia zal t vast ook zoiets zijn.
Maar goed de caravan op de plek gezet, en ff lekker borreltijd.
We hadden voor vanavond geen eten in huis maar hadden besloten om beneden bij het strandtentje pizza te eten na een verfrissende duik.
Dus hop om 19.00 weer naar beneden en lekker zwemmen, het was erg lekker. Er was in ons baaitje ook een waterpolo wedstrijd bezig. Spanje tegen kroatie..het was een heel spektakel, met muziek, supporters en luid gejuich.. Prachtig om te zien..maar mede daardoor was er in de strandtent geen tafeltje meer te krijgen.. Dus nog maar even de sunset afgewacht en daarna de klim naar boven gemaakt. Even opgefrist en droge kleren aan en in de Auto gestapt naar een restaurantje 3 kilometer veroo..Reinier had het gegoogled op zijn telefoon, en je kon er lekker eten stond op internet. Wat er niet bijstond was dat het prijstechnisch iets hoger segment was dan gebruikelijk... Maar het mocht de pret niet drukken, heerlijk vis gegeten met uitzicht op zee. We waren wel iets underdressed maar ook daar hadden we schijt aan, we ( de mannen vooral) hadden gewoon honger...nu nog ff genieten en morgen de omgeving verkennen .. Goede nacht.

• 31 Juli 2017 - 00:51

Marjolein:

Klinkt inderdaad een beetje zoals hier! Wij krijgen alleen dingen droog als we het voor de ven hangen... klinkt wel super allemaal!