Chaos met een goed einde - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Chaos met een goed einde - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Chaos met een goed einde

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

04 Augustus 2017 | Kroatië, Orebić

Vanochtend zonder wekker toch weer om 7.15 wakker en dat kwam deze keer goed uit want we gaan verhuizen. Omgeving hier is prachtig, we zouden ons er best langer vermaken maar er is nog zoveel meer wat we willen zien. Dus ff de vaart erin en om 8.00 reden we de camping af om zon 100 kilometer naar t noorden te verkassen , naar schiereiland Peljesac .
De reis begon goed behalve dat we maar geen bakkertje vonden langs de doorgaande weg .. Na 50 kilometer dan toch maar n dorpje in om n brood te scoren. Ontbijt vanaf de motorkap. Lekker simpel met prachtig uitzicht op de fortmuur van Ston
So far, so good... Peljesac is enorm bergachtig, het heeft echt hoge bergen.om in ons plaatsje te komen wat we op t oog hadden moesten we een paar flinke passen over..geen idee hoe hoog, maar steil genoeg om de motor bijna heet te laten lopen, het pijltje zat bijna in de kook (rode) zone.. Dus verwarming aan en ff laten koelen, gelukkig net gehaald en met het dalen koelde de motor al weer af..pfff ff spannend.
Gaande weg kwam ik er achter dat mijn raam dat onlangs vervangen is omdat t ingegooid was niet meer dicht ging.. Grrr... Het ging al moeilijk maar nu weigerde het vanaf de helft helemaal. Dat moesten we dan maar ergens laten maken vandaag of morgen want handig is dat natuurlijk niet...
Bij het oprijden van de volgende pas rook ik een brandlucht, maar ik sta erom bekend dat ik steeds wat ruik, dus keek eerst even buiten om mij heen of ik ergens een fikkie zag. Mm nee.. Ik zeg tegen Reinier, " ik hoop niet dat wij dit zijn,?" Waarop hij prompt zegt "jawel" ... Alle alarmbellen aan, het verdeelstekker voor de autoaansteker stond in de fik, echt vlammen eruit he... Samen loste we het al rijdend op, maar het stonk enorm, de oorzaak was waarschijnlijk dat Reinier voor 1 keer de koelkast op de auto stroom liet meedraaien omdat het zo heet was.
Maar de stress was compleet...
Aangekomen waar we wilde zijn stonden we nog allemaal stijf van de spanning, we bekeken een camping, gingen door naar de volgende en lieten ons rondrijden in on hotel/golfkarretje.. We namen een plek van 60 m2 want dat was t enige beschikbare op n redelijk nieuwe camping met 239 plaatsen.. Weer vol in de zon..maar met matig uitzicht.
We planten de caravan en snelden de berg af naar de zee.. Ff afkoelen we waren oververhit voornamelijk van de stress..
Beetje bijgekomen om n uur of 15.00 gingen Reinier en ik samen naar een door de receptie aangewezen garage.. We moeten er toch een keer komen he.. Om de raam te laten fixen. Uurtje later en 14 !! euro armer reden we weer weg met een functionerend raam.
Onder weg kwamen we nog een paar campings tegen en we gingen als vanzelf op zoek naar een betere plek, want met de plattegrond in de hand de caravan zoeken daar werden we geen van drie blij van. En was vonden er al snel een.
Dus hop zooi weer ingepakt, duurde deze keer maar een kwartiertje want we hadden t denk ik al aangevoeld want we hadden nog bijna niets uitgepakt..
Hop naar camping glavna ..mooi plekje aan de rand van een gezellig stadje
onder 2 joekels van palmbomen met uitzicht op zee en we voelden ons hier direct veel fijner en dat was te merken aan de sfeer..24 plekjes en geweldig mooi en ruim sanitAir..
Lekker Mexicaans gekookt, gedoucht en Reinier en ik nog even samen t dorp ingewandeld langs de zee. Heerlijk.
Joris bleef thuis en lag bij thuiskomst in zijn stoel te pitten,.. We zijn moe , gaan vandaag op tijd naar bed.
Ff bijkomen van een net iets te hoog stresslevel..( tenminste voor mij dan)