Korcula - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Korcula - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Korcula

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

06 Augustus 2017 | Kroatië, Orebić

Vandaag stond er een boottripje naar het hier tegenover gelegen eiland Korcula op de planning..maar mede door de warmte en onze relaxte houding hebben we zowel de boot van 9.30 en die van 10.30 gemist.
Nieuwe poging de boot van 11.30 haalden we met gemak.. De wandeltocht langs zee duurde 20 minuutjes en de eerste fles water was meteen leeg.
Voor 30 kuna ( 4,2 euro) per persoon kan je met de Ferry oversteken in 20 minuten. Net als bij ons de bus neem je hier heel gemakkelijk de Ferry.
20 minuutjes varen, gelukkig zaten we op t boven dek , in de zon met een heerlijk windje.
Aangekomen op korcula op te gemak staan kijken bij n enorm jachtschip.. Ff gegoogled wat t was en van wie.. Dat laatste staat natuurlijk nergens, maar 37 meter lang, 4 privé slaapkamers, 9 gastenkamers en 6 kamers voor t personeel. Alles blinkt aan boord en personeel druk in de weer... Een mooi schouwspel.
Uiteindelijk gingen we toch het oude gedeelte van het stAdje in, het was helemaal niet druk en op ons gemakkie keken we rond in de geboorteplaats van Marco polo in 1254, bezochten zijn huis en zochten wat geo caches. Aan de winderige kant van t eiland een lekker terras op gezocht voor verkoeling en lunch. Het was heerlijk zitten en we namen de tijd.
Later nog lekker het nieuwere deel van de stad rondgewandeld, geocachen gezocht, die brachten ons weer in de mooiste steegjes en ook in n klooster, zo bleek toen er ineens een non( een gekke monnik volgens Joris) naar buiten kwam en vriendelijk vroeg wat we daar zochten..
In de haven van het stadje hebben we tussen de bootjes nog lekker een verfrissende duik genomen.heerlijk en een leuke stek.
Terwijl Joris nog wat bommen maakte droogden wij al op, dat opdrogen duurt hier bijna de hele dag, de broek gaat wel, maar t hesje is echt niet te doen.. Je loopt de hele dag met n nát pak rond.. Dus ik was voorbereid en had n droge meegebracht ..hesje gewisseld en de natte aan n bankje gehangen..
Uurtje later stapten we weer op de boot om richting camping te gaan... Na een kwartier varen kwam ik erachter dat het natte favoriete ( natuurlijk) bikinihesje nog aan het bankje hing..
Dus ik ging in m'n eentje nog een keer op en neer met de Ferry en het hesje hing er nog precies zoals ik het 2 uur eerder achterliet...gelukkig.
Terug op de camping rond half 6 lekker verfrissend drankje, die ijsblokjes zijn n uitkomst.. En om 18.30 nog ff plonzen in de zee.. Joris met hengel, ik met snorkel om de vissen aan te wijzen en Reinier voor de mentale support.
En jawel 3 vissen( jes) gevangen..tegen schemering naar de caravan, in de douche en aan t kokkerellen, lekker pasta pesto gemaakt.
Vanavond is er een concert op de helft van het voetbalveld van Orebic van Tony cetinski een hele bekende Kroatische zanger die in 1994 kroatie vertegenwoordigde bij het euro visie songfestival. En dat voetbalveld ligt hier vlak achter de camping, dus we hebben zeg maar..geen beeld wel geluid..en hoe.. Echt grappig, veel gillende meisjes en alleen maar onbekende liedjes..het concert begon pas om 23.30 dus het zal nog wel even duren, maar ook dit is vakantie..geweldig!!! T was weer een leuke dag..