Dubrovnik - Reisverslag uit Zrmanja Vrelo, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Dubrovnik - Reisverslag uit Zrmanja Vrelo, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Dubrovnik

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

01 Augustus 2017 | Kroatië, Zrmanja Vrelo

Gisteravond na het schrijven van mijn verhaal van de dag, zaten we nog even lekker buiten te genieten van alles om ons heen en elkaar. Opeens bevond de buurvrouw nog met kokkerellen,haar vriezer was uitgevallen en het vlees dat ze mee had voor 2 weken was ontdooid dus besloot ze het te bakken en dan weer opnieuw in te vriezen.. Ze had ook een rookpannetje bij en ging zalm roken, en die heeft t niet gehaald, we mochten gezellig meesmullen van een flinke moot vers gerookte zalm. Gezellig nog gekletst en het was wel 01.30 voor we gingen slapen...
Door de warmte was ik al om 05.55 weer wakker, maar ik was wat in de war met de tijd en ging lekker chillen ...totdat de tijd doordrong..toen toch nog maar even geprobeerd wat te slapen,maar tegen 8uur was t echt klaar.
Na t ontbijt met mooie kadootjes ( want ja ik ben jarig natuurlijk)de spullen gepakt en met de bus naar Dubrovnik, lekker makkelijk en goedkoop.
En wat een geweldig mooie oude stad!! We hadden r al van gehoord natuurlijk maar t verraste ons echt. De stad is nog volledig ommuurd en voor 15 euro pp mochten we er op lopen..wauw echt super mooi!! Maar alleen maar trapjes trapjes en nog meer trapjes.. Pfff en alles witte steen dus t was gloeiend heet. Gelukkig hadden we de fles water gevuld bij de fontein want die hadden we hard nodig. Halverwege de muur waren we oververhit en was de fles leeg, dus even naar beneden en door de steegjes slenteren in de schaduw. Alles even prachtig. Vanaf de muur had jiris een plek gezien om te springen in de zee dus gingen we op zoek. Joris was de enige met n zwembroek in de rugzak en hij ging even een half uurtje lekker plonzen. Wij zaten vol in de zon en het werd ons iets te warm, dus zo heen wij een terras op. Redelijk betaalbaar nog voor zon toeristische plek.
Meteen daar ook maar geluncht met een lekkere salade en voor Joris een hamburger.
Daarna weer trapjes trapje trapjes voor de 2e helft van de muur.. Alles even warm en prachtig.
Toen we rond waren de binnenstad en de haven nog bekeken.lekker een ijsje gegeten en regelmatig ons hooft in de fontein gestopt..
Om 4 uur hadden we het wel gezien, moe warm en voldaan keerden we terug naar de camping.
Lekker aan de borrel en even de beentjes omhoog en de oogjes toe terwijl Joris even naar de wifi-zendertje vertrok.
Om 19.00 de afdaling maar weer gemaakt naar ons strandje voor een heerlijke duik bij zonsondergang om daarna heerlijk pizza te eten in het strandtentje aldaar.. Een heerlijke plek om te zitten en heerlijk eten.
Daarna de klim weer naar boven maar ik moet zeggen... Oefening baart kunst, het gaat al beter, zelfs na al die trapjes in Dubrovnik.
Nu net gedoucht en zometeen lekker slapen, hopelijk wat langer dan vannacht, maar niet telang, want morgen om 10,30 ligt er een privé bootje op ons te wachten op ons strandje hier beneden...wordt vervolgd.. Welterusten.