Split - Reisverslag uit Donji Bitelić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Split - Reisverslag uit Donji Bitelić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Split

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

11 Augustus 2017 | Kroatië, Donji Bitelić

Goedemorgen, deze keer een verslag pas op de ochtend, het kwam er gisteren niet meer van.
Gisterochtend zIjn we heel relaxed opgestaan , wasje gedraaid en op t gemakkie ontbeten. Op de camping is een centrale plek met tafels en stoelen, een gasfornuis en parasols. Die plek is op een of andere manier altijd in de wind. Daar zitten we echt heerlijk, en de andere campinggasten (als die er zijn) zitten hier ook.. Stel je er niet te veel van voor, als we hier met z'n 7 of 8 zitten is t al veel.
We nemen gewoon de ontbijtboel, mee toch gauw al n meter of 30 sjouwen...
Tegen het einde van de ochtend zijn Reinier en ik samen onderweggegaan naar Split. Joris had een of day, en wilde graag een dagje onder de WiFi hangen, en niksen. Nou dat mocht want hier voelde het prima om hem achter te laten.
Op naar Split dus, ovér de tolweg dan konden we wat doorrijden en lekker wapperen in de auto. De wind is net een warme föhn. Heerlijk..
In Split wast even zoeken naar een parkeerplek, maar na wat rondrijden ontdekte we een parkeerplaats achter een supermarkt, mooi konden we meteen weer n fles water kopen, want je moet hier constant je vocht blijven aanvullen..
We liepen de stad in.. Een prachtig oude binnenstad echt super mooi.. Overal steegjes en kruip door sluip door paadjes. Kei leuk, alleen jammer dat alles, maar dan ook echt alles volgepropt zat met souvenierswinkeltjes, kraampjes.. Echt overal..
Na een paar uurtjes gingen we de oude stad uit, pakten een terrasje en slenterden nog door de haven en aten een hapje.
Het viel ons op dat t ook hier niet heel druk was.. Maar wie gaat er ook met 40 graden door n stadje lopen, nou wij dus en nog een paar gekken. Om 18,00 reden we met boodschappen weer richting de camping, waar Joris zich op zijn manier vermaakt had.
Lekker bij de borrel samen rummikubben en kletsen met nieuwe ( Nederlandse) gasten over van alles en nog wat.
Om 22.00 pas aan t eten en na t eten nog heerlijk genoten van alweer een zwoele zomer avond. En toen we dan eindelijk ons bed in rolden, kwam ik erachter dat ik vergeten was jullie te vertellen van onze dag.
Dus vandaag krijgen jullie er 2..
Tot vanavond.