Bezoek aan Loviste - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Bezoek aan Loviste - Reisverslag uit Orebić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Loviste

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

07 Augustus 2017 | Kroatië, Orebić

Waar we gisteravond het verhaal afsloten met het concert van Tony de Kroatische zanger begint mijn verhaal vandaag om 03,50 in de nacht. ik werd wakker om naar t toilet te sjokken, hoorde nog volop muziek enzo.. Keek op de klok, 03.50.. Dat is een lang concert dacht ik nog ff, maar al snel oorde ik dat het concert over was en het voetbalveld veranderd was in een vette dance party..ik vond t grappig.. Wij hadden niets meer gehoord, zo in slaap gevallen en 100 meter achter ons knalden de decibellen in t rond..op de camping stonden wat mensen in onderbroek naast de tent, die moesten misschien ook net plassen, of konden niet slapen..terug in bed viel ik al snel weer in dromenland en toen we om 8 uur wakker werden was de camping zo goed als leeg.. We zijn nog met 5 plekken over..zou t ermee te maken hebben?? Geen idee..
Terwijl Joris en Reinier nog even nadutten, wandel ik op t gemak naar t dorp voor brood, heerlijk in de wind, want die hebben we vanochtend..de temperatuur is heerlijk , misschien heeft het te maken met het noodweer dat gisteravond bij Istrie te keer ging..
Een uur was ik wel opweg, genietend van alles om mij heen.
Toen samen ontbeten, de gekookte eitjes waren al klaar bij thuiskomst.
Na de afwas, soms moet t echt ff, vertrokken we voor n ritje met de auto naar t noorden van t schiereiland.
Onderweg uitgestapt bij n verlaten middeleeuws dorpje, altijd vreemd om in rond te lopen.. Hoe hebben hier op deze afgelegen plek ooit mensen kunnen wonen. Nu liepen er alleen nog geiten , te zien aan de keutels die her en der lagen verspreid.
Door naar Lovisto, een autovrij dorpje aan een prachtige blauwe baai... Tjee wat was het prachtig, we waanden ons in Curacao, Griekenland tegelijk. Lekker langs t water gewandeld, en na een tijdje de plons maar weer gemaakt, lekker in het helder blauwe water genieten van alles. Daarna opgedroogd en de andere kant van de baai ook nog even bekeken, op n terras neergevlijd en na een verkoelend drankje ook maar meteen besloten daar wat te eten, de verse vis was immers net door de plaatselijke visser afgeleverd.
Heerlijk gegrilde vis met gegrilde groenten gegeten. Oh het was zoo lekker !!.
Daarna op de terug weg naar de camping nog even gekeken bij een dorpje dat surfersparadijs was.. De hele baai zat vol surfers en kitesurfers die allemaal kunsten deden.
Geweldig om te zien.
Terug op de camping lekker loom geweest.. Koken hoefde ook voor niemand meer dus dat werd broodje gezond, ook heel lekker.
Joris nog ff lekker gezwommen en gevist. En de buit was deze keer 4 visjes die naar de katten van de buren zijn gegaan.
Inmiddels is alles weer zover ingepakt dat we morgen snel klaar zijn voor vertrek naar de omgeving Split!
Hier hebben we een paar dagen kunnen bijkomen, ff rustig aan gedaan, bij de volgende plek zijn er weer veel dingen te doen.
Wordt dus weer vervolgd!!