Biokovo en verkassen - Reisverslag uit Donji Bitelić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu Biokovo en verkassen - Reisverslag uit Donji Bitelić, Kroatië van reinier en astrid boeije - WaarBenJij.nu

Biokovo en verkassen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg reinier en astrid

14 Augustus 2017 | Kroatië, Donji Bitelić

Zoals gezegd de wekker vanochtend op 6.30..het was nog stil op de camping, maar in het dorpje op weg naar de bakker zagen we toch al verschillende mensen op t terras zitten.
Brood gekocht en bij de caravan gelegd voor Joris, want die had besloten dat hij graag wilde uitslapen.
Dus togen wij met z'n twee in alle vroegte naar het natural park biokovo, alwaar de op een na hoogste berg van kroatie is, 1765 meter hoog. De weg erheen in de ochtend was al prachtig en nadat we 13 euro hadden betaald begon het pas echt, prachtige natuur, kolossale gebergte en super gave vergezichten.. Het was genieten op het hoogste niveau.
Met de auto kon je echt helemaal tot de top komen, een super steil en smal weggetje waar je echt geen tegenligger kan gebruiken. Gelukkig vind Reinier het allemaal geweldig om te rijden en vallen de tegenliggers mee zo vroeg op de morgen.
Om 9.20 staan we op de top!
De wind is sterk en de temperatuur ligt zo rond de 5 graden. 2 truien aan en een korte broek, de vingers tintelen na een half uurtje rondwandelen op de top.
Met de auto dalen we weer af en je kan merken dat het drukker wordt in het park, meerdere tegenliggers komen we tegen ....
We nemen nog een afslag op de berg en parkeren de auto, wee nemen lekker een wandelpad en klimmen naar een uitzichtpunten een half uurtje, prachtig mooi om de eilanden te zien van gokte hoogte.
Na een uur of 4 verlaten we t park, maar eigenlijk hadden we ons gemakkelijk de hele dag hier kunnen vermaken..
Rechtstreeks naar de supermarkt voor de boodschAppen en om 13.30 staan we weer op de camping. Joris heeft de nodige voorbereidingen Al getroffen want we gaan vanmiddag verhuizen...samen lunchen we nog op t terras van de camping en binnen een uurtje pakken we de rest in. ..
We rijden via mooie binnendoor weggetjes 200 kilometer naar t noorden naar ledvice, daar heeft een (ex) collega van Reinier (Helga) samen met haar vriendin Marion een huisje. We zoeken ze op voor 2 nachtjes, het is een dorpje van niks, de geiten lopen door de straat, en de wilde katjes komen schooien in de tuin. Maar gezellig is het zeker, we borrelen en bbqen tot midden in de nacht... Nu lekker slapen in onze caravan in de straat..
Morgen weer een nieuwe dag!!